تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399 - 17:18
کد خبر : 989

فرجام لیگ برتر جزیره ؛ پرواز لیورپول با خلبانی مردی معمولی

فرجام لیگ برتر جزیره ؛ پرواز لیورپول با خلبانی مردی معمولی

شکست دیشب منچسترسیتی باعث شد لیورپول با توجه به شرایط جدول مسابقات، به زود هنگام ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر دست یابد. به گزارش ایران مامن از سایت ایسکانیوز، لیورپولی‌ها توانستند پس از ۳٠ سال قهرمانی خود در لیگ برتر انگلیس را جشن بگیرند.   کرونا هم از لیورپول شکست خورد روزی که لیگ برتر

شکست دیشب منچسترسیتی باعث شد لیورپول با توجه به شرایط جدول مسابقات، به زود هنگام ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر دست یابد.

به گزارش ایران مامن از سایت ایسکانیوز، لیورپولی‌ها توانستند پس از ۳٠ سال قهرمانی خود در لیگ برتر انگلیس را جشن بگیرند.

 

کرونا هم از لیورپول شکست خورد

روزی که لیگ برتر انگلیس بخاطر شیوع ویروس کرونا تعلیق شد طرفداران لیورپول از همه نگران تر بودند حالا اما با از سرگیری لیگ برتر و باخت منچسترسیتی در هفته سی و یکم، لیورپول به رکورد زود هنگام ترین قهرمانی در لیگ برتر انگلستان رسید.

 

 قهرمانی پس از ۳۰ سال به آنفیلد رسید

آخرین قهرمانی آنها در بالاترین سطح فوتبال انگلیس به سال ۱۹۹۰ باز‌می‌ گردد، آنها اخیرا توانستند با اختلاف ۲۳ امتیازی نسبت به تیم دوم باز هم به این مهم دست یابند. سالی که منچستر یونایتد سیزدهم شد، لیورپول با کنی دالگلیش قهرمان نود و یکمین دوره لیگ انگلیس شد و گرچه چندین بار تا یک قدمی فتح جام پیش رفت اما هر ۳ مرتبه دستش از رسیدن به آن کوتاه ماند. لیورپول قبل از حضور کلوپ در این تیم ۱۸ بار فاتح لیگ برتر انگلیس شده است. حتی در این وقفه ۳۰ ساله قهرمانی در لیگ فوتبال انگلیس که همه از آن صحبت می‌کنند، لیورپول سه بار قهرمان جام حذفی، چهار بار قهرمان جام اتحادیه، دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، یک بار قهرمان جام یوفا، سه بار قهرمان سوپر جام اروپا و یک بار قهرمان باشگاه‌های جهان شد؛ و البته چهار بار هم نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال.

 

ویلیان قفل قهرمانی را برای سرخ ها باز کرد

در جدول رده‌بندی این فصل لیگ انگلیس، لیورپول در حالی با ۸۶ امتیاز قهرمانی خود را مسجل کرده که منچسترسیتی رده دومی فقط ۶۳ امتیاز اندوخته است. از این نگذریم که دیگر هفت هفته باقی مانده از فصل جاری لیگ انگلیس برای کلوب و شاگردانش جنبه تشریفاتی خواهد داشت.

لیورپولی ها این قهرمانی زودهنگام را اندکی مدیون آبی های لندن هستند چرا که پیروزی ۲ بر یک چلسی مقابل منچسترسیتی که جدی ترین رقیب مردان آنفیلد در مسیر قهرمانی بودند باعث شد این جشن کمی زودتر در خانه لیورپول برقرار شود.

کریستین پولیسیچ گل اول چلسی را زد و کوین دی بروینه هافبک بلژیکی سیتی در نیمه دوم توانست نتیجه را برابر کند.

لیورپول

تا اینکه در هفتاد و هشتمین دقیقه و در حالی که سیتی با اخراج فرناندینیو ۱۰ نفره شده بود، ویلیان از روی نقطه پنالتی گل پیروزی چلسی که گل قهرمانی لیورپول نیز به حساب می‌آمد را به ثمر برساند.

پس از پایان بازی و به سر آمدن انتظار ۱۱ هزار روزه، جمعی پر تعداد از هواداران لیورپول مقابل استادیوم آنفیلد گردهم آمدند و با روشن کردن منورها تا پاسی از شب به جشن و آوازخوانی پرداختند.

 

مرد آلمانی خلبان پروازهای موفق لیورپول

یورگن کلوپ در سال های اول حضورش در لیورپول نتوانست قهرمان لیگ برتر شود با این حال اما مدیران باشگاه به او اعتماد کردند و حالا پس از ۴ سال نتیجه اعتمادشان را مشاهده می کنند. سرمربی تیم لیورپول با کسب عنوان قهرمانی به اولین سرمربی آلمانی فاتح پریمیر لیگ تبدیل شد.

او به اولین مربی تاریخ تبدیل شد که در چهار سال اول حضور خود، به قهرمانی لیگ برتر انگلیس دست یافته و در عین حال جام لیگ قهرمانان اروپا را نیز بالای سر برده است.

یورگن کلوب

مردی که لیورپول را به پرواز درآورد، ۸ اوت ۲۰۱۵ وارد آنفیلد شد؛ در حالی که تیم در رتبه دهم لیگ بود.

او در کمتر از ۵ سال و تنها با ۷۲ میلیون پوند (بله ۷۲ میلیون پوند که در بازار امروز نه پول یک ستاره که پول یک مدافع خوب است) لیورپول را به چنین تیمی تبدیل کرد؛ کاری فراتر از معجزه در فوتبال روز دنیا و به خصوص در لیگ ثروتمند فوتبال انگلیس.

 

تعصب و عشق

لیورپول جزو معدود تیم هایی است که هوادارانش حاضرند جان خود را فدایش کنند این تیم همواره مدیون هواداران خود است که طی این ۳۰ سال با حضور مثبتشان در آنفلید حمایت خود را اعلام می کردند. کسانی که هر گاه به در بسته ای می خوردند و تیمشان را تنها می دیدند فریاد می زدند you’ll never walk alone

نتیجه این صبر عاشقانه حالا به فتح معتبرترین لیگ باشگاهی جهان ختم شده است.

 

آقای معمولی جایی نخواهد رفت

در ماه دسامبر وقتی یورگن کلوپ پای برگه‌ای را در باشگاه لیورپول امضا کرد تا قرارداد جدیدش ثبت شود هواداران قرمزها نفس راحتی کشیدند.

از قرارداد قبلی کلوپ دو سال و نیم باقی مانده بود و شایعاتی درباره اینکه او بعد از پایان قراردادش ممکن است مرسی‌ ساید را ترک کند مطرح شده بود. بیشترین شایعات درباره انتقال او به تیم ملی آلمان بود. ولی کلوپ که از زمان روی کار آمدن در لیورپول این تیم را اساسا متحول کرده حالا تا سال ۲۰۲۴ هدایت لیورپول را در اختیار دارد. او تا پایان قراردادش از نظر عمر مربیگری در لیورپول حتی رکورد باب پیزلی بزرگ را هم خواهد شکست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات