تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 - 20:17
کد خبر : 9908

رمدیسیویر می‌کشد یا شفا می‌دهد؟

رمدیسیویر می‌کشد یا شفا می‌دهد؟

بعد از اظهارات دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد کرونا پایتخت که گفته به‌جای تهیه واکسن، ۷۲۰میلیون دلار خرج واردات رمدیسیویر کردیم، شدیدترین موج حملات علیه اصلی‌ترین داروی تزریقی کرونا در ایران آغاز شد.   مصاحبه‌های متعددی درباره بی‌فایدگی رمدیسیویر و فاویپیراویر در رسانه‌ها منتشر و صداوسیما هم در این زمینه پیشگام شد.   دکتر مصطفی

بعد از اظهارات دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد کرونا پایتخت که گفته به‌جای تهیه واکسن، ۷۲۰میلیون دلار خرج واردات رمدیسیویر کردیم، شدیدترین موج حملات علیه اصلی‌ترین داروی تزریقی کرونا در ایران آغاز شد.

 

مصاحبه‌های متعددی درباره بی‌فایدگی رمدیسیویر و فاویپیراویر در رسانه‌ها منتشر و صداوسیما هم در این زمینه پیشگام شد.

 

دکتر مصطفی قانعی رئیس شبکه تحقیقات بیماری‌های تنفسی ۲۴مردادماه در شبکه خبر اظهار داشت: بر اساس تحقیقات، فاویپیراویر روی مبتلایان کرونا بی‌تاثیر و پرعارضه (روی کبد و کلیه) بوده است.

به گفته دکتر قانعی که وزارت بهداشت اعلام کرده او رئیس کمیته علمی کرونا نیست، رمدیسیویر هم یا بی‌تاثیر بوده یا روی مبتلایان تاثیری ناچیز داشته و آنقدری که ما این دارو را تجویز می‌کنیم اروپا و آمریکا تجویز نمی‌کنند.

 

در پاسخ به سوالات درباره رمدیسیور دبیر کمیته علمی کووید۱۹ اعلام داشت: این دارو در بیماران خفیف یا بیمارانی که اینتوبه شده‌اند، فایده ندارد و فقط دسته خاصی از بیماران از آن سود می‌برند.

 

معنای ساده این سخنان اینکه در بسیاری از کشورهای صاحب‌نام در عرصه پزشکی از جمله اتحادیه اروپا این داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا در پروتکل‌های درمانی جا دارد.

 

مساله مهم زمان طلایی مصرف این دارو است که با کنترل بیماری می‌تواند مانع مرگ‌ومیر شود؛ یعنی زمانی که ریه درگیر شده، اکسیژن شروع به افت کرده ولی هنوز بدن متعادل است. در غیر از این شرایط، تزریق آن تنها هزینه‌ساز خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات