تاریخ انتشار : دوشنبه 10 خرداد 1400 - 19:54
کد خبر : 8214

هزار وعده «خوبان» انتخابات

هزار وعده «خوبان» انتخابات

یک هفته بعد از آنکه شورای نگهبان لیست «خوب‌های ذی‌صلاح» برای رئیس‌جمهور شدن را منتشر کرد اغلب نامزدها سعی می‌کنند خصوصا با وعده‌های مصداقی دل مردم را برای گرفتن رای‌ آن‌ها به دست آورند. اما حالا آش وعده‌های اغوا کننده آنقدر شور شده که معلوم نیست محل تامین این موارد که هر روز انتظارات مردم

یک هفته بعد از آنکه شورای نگهبان لیست «خوب‌های ذی‌صلاح» برای رئیس‌جمهور شدن را منتشر کرد اغلب نامزدها سعی می‌کنند خصوصا با وعده‌های مصداقی دل مردم را برای گرفتن رای‌ آن‌ها به دست آورند. اما حالا آش وعده‌های اغوا کننده آنقدر شور شده که معلوم نیست محل تامین این موارد که هر روز انتظارات مردم را بالا می برد، کجاست؟

 

دادن پول نقد از انتخابات ۸۴ تا به امروز از وعده‌های انتخاباتی بوده است. محسن رضایی که روزگاری رقیب احمدی‌نژاد و منتقد شیوه‌های او بود حالا عنوان می کند ۴۵۰ هزار تومان یارانه نقدی می‌دهد. او گفته خانه‌داری هم شغل است و به زنان خانه‌دار حقوق می دهم. برادر محسن نشاندن ریال بالاتر از بقیه پول‌های منطقه‌ای و بعد از «دلار» و «یورو» را وعده داده غافل از آنکه «دینار» کویت و بحرین و «ریال» عمان بالغ بر دو برابر پول‌های غربی می‌ارزد و در نتیجه این وعده ناممکن است.

 

قاضی زاده هاشمی هم در کورس رقابت است؛ از اعطای وام ۵۰۰ میلیون تومانی به زوج‌های جوان تا سبد غذایی ۳۰۰ هزار تومانی و تک رقمی کردن تورم قبل از چهار سال را وعده داده است. یارانه برای فعالان فرهنگی و خبرنگاران و تضمین امنیت شغلی آنان از جمله دیگر وعده‌های نماینده مشهد است. وی همچنین گفته مشکل بورس سه روزه قابل حل است.

نکته عجیب دیگر اینکه همتی گفته برای تنها چهار سال رئیس جمهور خواهد بود. وی با اینکه رئیس بانک مرکزی بوده است اما روی مسائلی چون آزادی و حجاب مانور می‌دهد.

 

مهرعلیزاده عنوان کرده دولت سوم خاتمی را تشکیل می دهد و زاکانی هم وعده تشکیل داده دولت رفاه ملی را داده است.

 

از عجایب آنکه جلیلی گفته باید فیلترینگ توئیتر از بین برود. رئیسی نیز قول رایگان شدن اینترنت برای دهک های پایین جامعه را داده است. قاضی‌القضات همچنین وعده داده یک میلیون شغل در سال ۱۴۰۰ ایجاد کند.

 

در میان وعده‌ها مسائلی مهمی چون ریشه‌کنی کرونا رنگی ندارد. تا اینجای کار رکورددار وعده‌ها رضایی است و زاکانی و مهرعلیزاده در این حوزه دست به عصا حرکت کرده‌اند.

 

✍🏼امیر حمزه نژاد روزنامه‌نگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات