تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 مهر 1400 - 19:43
کد خبر : 10909

بورس و احتمال برگشت قیمتی در کوتاه مدت

بورس و احتمال برگشت قیمتی در کوتاه مدت

آخرین روز کاری از اولین هفته پاییزی بورس با رشد هشت دهم درصدی همراه شد تا شاخص کل به یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد برسد.   پس از بسته شدن بازار سرمایه، نرخ دلار باز هم صعودی شد و در پنجشنبه هشتم مهرماه به میانه کانال ۲۸ هزار تومانی رسید؛ وضعیتی که باعث شده

آخرین روز کاری از اولین هفته پاییزی بورس با رشد هشت دهم درصدی همراه شد تا شاخص کل به یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد برسد.

 

پس از بسته شدن بازار سرمایه، نرخ دلار باز هم صعودی شد و در پنجشنبه هشتم مهرماه به میانه کانال ۲۸ هزار تومانی رسید؛ وضعیتی که باعث شده بسیاری از تحلیلگران روی گشایش صعودی بازار سرمایه در روز شنبه دهم مهرماه حساب باز کنند.

 

نگاهی به روند هفتگی بورس که هر چهار روز کاری آن شاخص کل سبزپوش بود نشان از رشد ۳.۶ درصدی این شاخص دارد. در این هفته روند اصلاحی شاخص بورس هر چند رو به توقف گذاشت و برخی از نمادهای شاخص‌ساز نسبتا متعادل شدند اما کلیت بازار و صنایع بزرگ بورسی منفی بودند یا در محدوده صفر تابلو داد و ستد می‌شدند.

 

این روند بورس همراه شد با رشد مجدد ارزهای دیجیتال و مهمترین رمزارز بازارهای جهانی یعنی بیت کوین که وارد کانال ۴۳ هزار دلاری رشد.

 

بورس اما در هفته‌ای که گذشت شاهد یک رخداد قابل‌تامل و حاشیه‌ای خبرساز شد؛ تایید وجود ماینر در ساختمان بورس تهران که با وجود اعلام کارکرد تحقیقاتی آن باعث شد «محمود گودرزی» از سوی هیات مدیره جانشین «علی صحرایی» در راس شرکت بورس اوراق بهادار تهران شود.

 

در پیش‌بینی اوضاع بازار سرمایه در هفته آتی برخی تحلیلگران می‌گویند با توجه به سیگنال‌های اقتصادی و گزارش فروش شرکت‌ها که در چند روز آینده منتشر می‌شود روند بازار سرمایه هم احتمالا تغییر کند.

 

در تحلیلی دیگر اگر در نرخ بهره بانکی دستکاری و تغییراتی ایجاد شود ضرر جبران‌ناپذیری در بازار سهام رخ می‌دهد و بهتر است سیاست‌گذاران در حال حاضر برای افزایش آن برنامه‌‌ای نداشته باشند.

 

اگر با دیدی بلندمدت بخواهیم به بازار سرمایه نگاه کنیم گروه‌های فلزات اساسی، پالایشی، بانکی و غذایی از رشد خوبی برخوردار خواهند بود اما اگر به صورت میان‌مدت و کوتاه مدت به بازار نگاه کنیم همه گروه‌ها هم‌زمان برگشت قیمتی خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات