تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1400 - 23:48
کد خبر : 10944

حرکت به سمت بحران سالمندی و تنش بیشتر با همسایه شمالی غربی

حرکت به سمت بحران سالمندی و تنش بیشتر با همسایه شمالی غربی

*سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در پنجمین سفر استانی وارد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد. رئیس جمهوری ضمن دیدار با اقشار مختلف در این استان از عشایر گرفته تا نخبگان، از احیای جهاد کشاورزی سخن گفت.   *در حاشیه رزمایش «فاتحان خیبر» که با حضور تیپ‌های مختلف زرهی، توپخانه، جنگ الکترونیک و نیز پهپاد

*سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در پنجمین سفر استانی وارد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد. رئیس جمهوری ضمن دیدار با اقشار مختلف در این استان از عشایر گرفته تا نخبگان، از احیای جهاد کشاورزی سخن گفت.

 

*در حاشیه رزمایش «فاتحان خیبر» که با حضور تیپ‌های مختلف زرهی، توپخانه، جنگ الکترونیک و نیز پهپاد و هوانیروز آغاز شد، فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت حساسیت ما به مرزهای شمال غربی افزایش یافته و فعالیت صهیونیست‌ها را رصد می‌کنیم.

 

*در ادامه کشمکش‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، سفارت ایران در باکو هدف تعرض و توهین به پرچم کشورمان قرار گرفت. سفیر ایران از شناسایی و بازداشت چهار عامل اقدام موهن ضدایرانی خبر داده است.

 

*در دیدار وزیر دفاع ارمنستان با سفیر ایران در ایروان، نقش ایران در تامین امنیت منطقه مورد تاکید قرار گرفت.

 

*«محمود احمدی بیغش» نماینده مجلس در واکنش به رفتارهای ضدایرانی در همسایه شمال غربی، توئیت کرده در صورت استمرار ماجراجویی ترکیه و آذربایجان، نخجوان و قره باغ را به ایران برمی‌گردانیم.

 

*رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی اعلام کرد از سال ۹۸ تا ۱۴۲۰ جمعیت سالمند ایران از ۱۰ به ۲۰درصد می‌رسد و با ادامه سونامی سالمندی در ۱۴۳۵، یک سوم جمعیت سالمند خواهد بود. به گفته وی، از میان سالمندان کشور تنها حدود ۴۵ درصد حقوق بازنشستگی می‌گیرند.

 

*مدیرکل بهزیستی تهران با اشاره به نگهداری ۴هزار سالمند در آسایشگاه‌های تهران اظهار داشت نمی‌گذاریم سالمند رهاشده در خیابان بماند.

 

*در وضعیت کش‌وقوس‌های مربوط به روابط ایران و کره جنوبی بر سر بدهی‌های این کشور، رئیس کمیته بازرگانی ایران و ژاپن اظهار داشته درباره موضوع ۳میلیارد دلار بلوکه شدن پول کشور می‌توانیم منتظر خبرهای خوبی باشیم.

 

*بنا بر اعلام وزیر بهداشت، بیش از ۶۲ درصد مردم واکسینه شده‌اند. گمرک هم از رسیدن میزان واکسن‌های وارداتی به مرز ۸۰ میلیون خبر داده است.

 

*رئیس شورای تامین دام با اشاره به وضعیت «فاجعه‌بار» صنعت دام سنگین اظهار داشت: دامداران به علوفه متفرقه و تفاله نیشکر رو آورده‌اند که بر سلامت تولیدات دامی اثر می‌گذارد.

 

*بر اثر زلزله ۵.۲ ریشتری بامداد امروز در گناوه (استان بوشهر)، چهار نفر مصدوم شدند.

 

*با رسیدن طوفان حاره‌ای موسوم به «شاهین» به سواحل مکران، نیروهای امدادی و بخش‌های مختلف در سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش درآمدند.

 

*امام جمعه مشهد اظهار داشت کسانی که به جسارت به مسئولان واکنشی نشان نمی‌دهند «تماشاچی‌های بازار شام» هستند.

 

*به گفته «حمید محمدی» مجری برنامه «فوتبال ۱۲۰»، این برنامه با ملاحظات و در واقع سانسورهای زیاد روبرو شده است.

 

*در روزی که حذف ۶ صفر از واحد پولی ونزوئلا خبرساز شد، تورم در دو کشور آلمان و فرانسه به ترتیب ۴.۱ و ۲.۱ درصد اعلام شد.

 

*به گزارش ایران مامن، بسته شدن حساب دانشجویان ایرانی در کره جنوبی، رسیدن مالیات به کارتخوان‌های پرتراکنش، انفجار میدان التحریر بغداد با ۵ کشته و … از دیگر اخبار ۲۴ ساعت اخیر بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات