تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مهر 1400 - 14:16
کد خبر : 11091

گزینه واکسیناسیون ۶ سال به بالا

گزینه واکسیناسیون ۶ سال به بالا

پس از شروع واکسیناسیون رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال با سینوفارم در استان‌های مختلف، نوبت به دانش‌آموزان تهرانی رسیده تا امروز و فردا (۱۵ و ۱۶مهرماه) به ۹۵ پایگاه تخصصی واکسیناسیون در مدارس مراجعه کنند؛ واکسیناسیونی که بنابراعلام آموزش و پرورش تهران فعلا اجباری نیست.   پیش از این، رئیس جمهوری در جلسه ستاد

پس از شروع واکسیناسیون رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال با سینوفارم در استان‌های مختلف، نوبت به دانش‌آموزان تهرانی رسیده تا امروز و فردا (۱۵ و ۱۶مهرماه) به ۹۵ پایگاه تخصصی واکسیناسیون در مدارس مراجعه کنند؛ واکسیناسیونی که بنابراعلام آموزش و پرورش تهران فعلا اجباری نیست.

 

پیش از این، رئیس جمهوری در جلسه ستاد کرونا اظهار داشته بود برای واکسیناسیون ۱۲ سال به پایین باید به قطعیت علمی برسیم. حالا اما مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور می‌گوید واکسن این موسسه برای رده سنی ۶ تا ۱۲ سال مناسب است و حتی می‌توان به کودکان ۲ سال به بالا «پاستوکووک» تزریق کرد.

 

«آمیتیس رمضانی» تصریح کرده اگر کودکان واکسینه نشوند، چرخه ویروس ادامه ‌می‌یابد.

 

واکسن تولید مشترک موسسه پاستور و فینلا کوبا که به صورت سه دوزی در سبد واکسیناسیون کشور قرار گرفته، به گفته رئیس انستیتو پاستور از آذرماه عرضه ۱۰ میلیون دوزی را هدفگذاری کرده تا با کنار زدن رقیب وطنی خود یعنی برکت در واکسیناسیون بزرگسالان، شاید بخش قابل‌توجهی از آن صرف تزریق به دانش‌آموزان شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات