تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 19:02
کد خبر : 11677

واقع‌ گرایی و بزرگنمایی

واقع‌ گرایی و بزرگنمایی

نظر به رویدادهای منطقه، خردمندان باور دارند که ایران و برخی کشورهای پیرامون آن مانند عربستان، امارات عربی متحده، بحرین، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه و ترکیه به یک واقع‌گرایی در سیاست خارجی و داخلی نیاز دارند؛ یک نوع تفکر بر پایه ی عقل سلیم؛ چیزی که نزد مقام‌ها و سیاست‌گذاران، روشنفکران و احزاب،

نظر به رویدادهای منطقه، خردمندان باور دارند که ایران و برخی کشورهای پیرامون آن مانند عربستان، امارات عربی متحده، بحرین، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه و ترکیه به یک واقع‌گرایی در سیاست خارجی و داخلی نیاز دارند؛ یک نوع تفکر بر پایه ی عقل سلیم؛ چیزی که نزد مقام‌ها و سیاست‌گذاران، روشنفکران و احزاب، روحانیت و دیپلمات‌های این کشورها غایب است.

 

سیاست‌گذاران (وضع‌کنندگان سیاست‌ها) و سیاست‌گزاران (مجریان سیاست‌ها) در این کشورها، در«سیاست خارجی» مواضعشان را براساس تصورشان از کشورهای دیگر شکل می‌دهند نه بر اساس واقعیت‌های عینی.

 

 

آن ها سعی می‌کنند خودشان را قوی، بزرگ و پرنفوذتر از چیزی که هستند جلوه دهند و بزرگنمایی کنند. این نوع سیاست‌گذاری و سیاست‌گزاری و این نوع رویکرد غیرواقعیِ آن‌ها، در نهایت کشورشان را ضعیف‌تر کرده است.

 

آنان در «سیاست داخلی»، نظام سیاسیِ صُلب و تک‌صدایی ایجاد کرده‌اند که مردم را از ابتکار، خلاقیت و کارآفرینی دلسرد می‌کند و به جای آن که شکوفایی مدنی و پویایی سیاسی را شاهد باشند به ضعف و دلمُردگی دچار شده اند.

 

 

۱۰ آبان ۱۴۰۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات