تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 15:26
کد خبر : 12338

دوز سوم مقابل اومیکرون چه می‌کند؟

دوز سوم مقابل اومیکرون چه می‌کند؟

وزارت بهداشت با توجه به نتایج مطالعات جهانی تاثیر واکسن‌ها بر سویه اومیکرون و کاهش شدت بیماری، تزریق سومین دوز واکسن کرونا را عاملی برای ایجاد بازدارندگی ۸۸ درصدی اعلام کرده است.   با توجه به پرسش‌هایی که در خصوص نوع واکسن و ارتباط آن با سطح بازدارندگی شکل گرفته که آیا دو دوز واکسن

وزارت بهداشت با توجه به نتایج مطالعات جهانی تاثیر واکسن‌ها بر سویه اومیکرون و کاهش شدت بیماری، تزریق سومین دوز واکسن کرونا را عاملی برای ایجاد بازدارندگی ۸۸ درصدی اعلام کرده است.

 

با توجه به پرسش‌هایی که در خصوص نوع واکسن و ارتباط آن با سطح بازدارندگی شکل گرفته که آیا دو دوز واکسن سینوفارم دارای میزان و درصد بازدارندگی مشابه با واکسنی مانند آسترازنکا یا مدرنا و فایزر است، رئیس دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد برآیند همه این آمارها یک نکته اساسی و حیاتی و آن تزریق دوز سوم است.

 

 

به گفته دکتر «فرشید رضایی»، آنچه بیش از اعداد و ارقام اهمیت دارد جهت افت و خیز است، مثلا میزان ایمنی دو دوز واکسن قبل و بعد از ۶ ماه حدود ۲۰ درصد تفاوت دارد و کاهش می‌یابد اما بعد از تزریق دوز سوم به شکل چشمگیری ایمنی بالا می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات