تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 - 13:54
کد خبر : 12673

آمریکا و اطلاعاتی‌های واکسن‌گریز

آمریکا و اطلاعاتی‌های واکسن‌گریز

آمریکا همچنان با فاصله معنادار از دیگر کشورها، رتبه نخست آمار اعلانی قربانیان و مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده است.   به گزارش ایران مامن، در پایان هفته گذشته دانشگاه «جان هاپکینز» از ابتلای یک میلیون و ۱۵۶ هزار نفر و مرگ ۴۴۱۴ تَن در یک شبانه روز خبر داد تا موج اومیکرون

آمریکا همچنان با فاصله معنادار از دیگر کشورها، رتبه نخست آمار اعلانی قربانیان و مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده است.

 

به گزارش ایران مامن، در پایان هفته گذشته دانشگاه «جان هاپکینز» از ابتلای یک میلیون و ۱۵۶ هزار نفر و مرگ ۴۴۱۴ تَن در یک شبانه روز خبر داد تا موج اومیکرون سایه‌های وحشت‌بارش را در این کشور و کشورهای دیگر  تیره‌تر و گسترده‌تر از قبل نشان دهد.

 

در کشور ۳۳۰ میلیون نفری که آمار قربانیانش از ۹۱۰ هزار نفر فراتر رفته، بیشتر آژانس‌های اطلاعاتی میزان واکسیناسیون نیروهایشان را اعلام نمی‌کنند. این رویه در حالی است که کارمندان امنیتی و پیمانکاران دفاعی موظف بودند تا ۲۲ نوامبر از دستورات فدرال برای واکسیناسیون اطاعت کنند. ضمن اینکه قرار بود کسانی که بدون معافیت پزشکی از واکسینه شدن خودداری کنند تا ۱۴ روز با تعلیق روبه‌رو شده و ادامه مقاومت به اخراج دائمی آن‌ها منجر شود.

 

 

دستور واکسیناسیون اجباری کارکنان بخشی از تلاش دولت برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا محسوب می‌شود که از اوایل سال ۲۰۲۰ تاکنون نزدیک یک میلیون نفر قربانی گرفته است. مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد هنوز تعداد افراد واکسینه نشده در آمریکا بیش از ۱۱ برابر افرادی است که در معرض این ویروس قرارگرفته‌اند. در حال حاضر تخمین زده می‌شود که حدود ۸۰ درصد از جمعیت بزرگسال آمریکا حداقل یک دوز از واکسن را دریافت و حدود ۷۰ درصد به‌طور کامل واکسینه شده اند.

 

درصد کارکنان اطلاعاتی و پیمانکارانی که در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌شوند مشخص نیست. اگرچه انتظار می‌رفت این بخش بیش از سایر بخش‌های جامعه واکسینه شده باشند. درحالی‌که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا مدعی است تنها ۳ درصد از کارمندان این سازمان واکسینه نشده‌اند، اداره ملی شناسایی تعداد پرسنل سازمان‌های اطلاعاتی را که هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند ۹ درصد اعلام کرده است. اطلاعات کاملی در رابطه با ۱۶ سازمان دیگر جامعه اطلاعاتی در دسترس نیست. در همین رابطه «کریس استوارت» یکی از اعضای کمیته منتخب دائمی اطلاعات مجلس نمایندگان ادعا کرده  ۲۰ درصد از پرسنل سازمان‌های اطلاعاتی واکسینه نشده اند.

 

آمریکا هم قربانیان زیادی از بابت همه‌گیری کرونا داشته و هم مردم این کشور مقاومت زیادی در مقابل واکسیناسیون صورت داده‌اند. به جهت مقاومت‌های موجود دولت جایزه صد دلاری برای تزریق واکسن تعیین کرده تا استقبال از واکسیناسیون افزایش یابد؛ اقدامی که به عنوان مصداقی از نگرانی دولت از گسترش و شیوع نوع جدیدی کرونا تفسیر می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات