تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 - 20:03
کد خبر : 12753

اینترنت و رابطه معکوس قیمت و سرعت

اینترنت و رابطه معکوس قیمت و سرعت

وزیر ارتباطات در آخرین اعلام درباره تعرفه اینترنت در ۱۴۰۱ تصریح کرد که قیمت آن قطعا بالا خواهد رفت.   «عیسی زارع پور» در خصوص لایحه بودجه سال آتی گفته مردم ما شایسته سرعت‌های چندصد مگابیتی هستند و لازمه‌اش این است که یا دولت سرمایه‌گذاری کند، یا اجازه دهد بخش خصوصی نفس بکشد و بتواند

وزیر ارتباطات در آخرین اعلام درباره تعرفه اینترنت در ۱۴۰۱ تصریح کرد که قیمت آن قطعا بالا خواهد رفت.

 

«عیسی زارع پور» در خصوص لایحه بودجه سال آتی گفته مردم ما شایسته سرعت‌های چندصد مگابیتی هستند و لازمه‌اش این است که یا دولت سرمایه‌گذاری کند، یا اجازه دهد بخش خصوصی نفس بکشد و بتواند خودش را بازسازی کند.

 

وزیر اینترنت در حالی از گران شدن آن سخن می‌گوید که مشخص نیست قرار است دسترسی‌ها به اینترنت بین‌المللی به شکل فعلی باقی بماند یا کمیته بررسی طرح صیانت علاوه بر گرانی، محدودیت را هم بر اینترنت اعمال خواهد کرد.

 

بسیاری از هم اکنون و با نگاهی بدبینانه می‌گویند در فضای پسامذاکراتی و با حل و فصل اختلافات برجامی ایران و غرب، در صورتی که دولت موفق به مهار نسبی گرانی شود، بومی‌سازی اینترنت حتمی خواهد بود.

 

به گزارش ایران مامن، سوای از سرنوشت طرح صیانت که گویا وزارت ارتباطات با کمیته مجلس درباره آن اختلاف نظر چندانی ندارد، این روزها سرعت اینترنت به موضوعی پربحث تبدیل شده است.

 

وزیر ارتباطات خود درباره اوضاع اینترنت می‌گوید: سرعت اینترنت معمولا در ساعت‌های اوج مصرف کاهش پیدا می‌کند و در بقیه ساعات روز مردم کمتر مشکل دارند. این یعنی مشکل در زیرساخت‌های شبکه است، چون زیرساخت‌های پهن‌باند ثابت در کشور توسعه پیدا نکرده است و مردم از شبکه سیار استفاده می‌کنند و زیرساخت‌های این شبکه نیز ظرفیت این حجم از استفاده را ندارد و همین مسئله باعث کندی سرعت اینترنت می‌شود. همچنین تقاضای مردم برای ترافیک بین‌الملل و داخلی بسیار بیشتر از گذشته شده است و ازهمین‌رو به نقطه بحرانی در شبکه اینترنت رسیده‌ایم.

 

 

همزمان، تازه‌ترین گزارش پایگاه اینترنتی اسپیدتست (Speedtest) که بر سنجش سرعت اینترنت در کشورهای مختلف جهان متمرکز است، نشان می‌دهد متوسط سرعت دانلود اینترنت سیار (موبایل) در جهان طی دسامبر ۲۰۲۱ به ۷۱.۲۶ مگابیت در ثانیه رسیده که نشان از افزایش ۵۰ درصدی طی سال گذشته میلادی دارد.

 

داده‌های این گزارش اما حکایت از عقبگرد ایران در این زمینه دارد و می‌گوید ایران در رده‌بندی جهانی کشورها از نظر سرعت دانلود اینترنت سیار یا همراه (با حدود ۲۴ مگابیت در ثانیه) ۷ پله پایین آمده و به رده ۷۹ تنزل یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات