تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 - 0:52
کد خبر : 14001

آبله میمونی در شرایط عبور از مرز هزار مبتلا

آبله میمونی در شرایط عبور از مرز هزار مبتلا

با گذشت کمتر از پنج هفته از شناسایی اولین مورد آبله میمونی در جهان در سال جاری در انگلستان، تعداد مبتلایان در جهان به ۱۰۸۸ نفر از ۲۹ کشور مختلف جهان رسید.   اولین مورد مسافری انگلیسی بود که از نیجریه به کشورش بازگشت در حالی که به ضایعات پوستی تناسلی آبله میمونی مبتلا شده

با گذشت کمتر از پنج هفته از شناسایی اولین مورد آبله میمونی در جهان در سال جاری در انگلستان، تعداد مبتلایان در جهان به ۱۰۸۸ نفر از ۲۹ کشور مختلف جهان رسید.

 

اولین مورد مسافری انگلیسی بود که از نیجریه به کشورش بازگشت در حالی که به ضایعات پوستی تناسلی آبله میمونی مبتلا شده بود اما بدون آنکه مهمانداران پرواز و تیم بهداشت مرزی دو کشور متوجه شوند، در یک پرواز مستقیم از نیجریه وارد لندن شد و بلافاصله به پزشک مراجعه و نمونه‌برداری از ضایعات پوستی ناحیه تناسلی تشخیص آبله میمونی را قطعی کرد.

 

با شناسایی ۷۳ مورد جدید در انگلستان، تعداد این بیماران در آن کشور به ۲۸۷ نفر رسید و گزارش چند مورد جدید از آمریکا نیز تعداد مبتلایان آبله میمونی در آن کشور را به ۳۵ مورد افزایش داد.

 

این نخستین بار است که شرایط برای انتشار گسترده و انتقال فرد به فرد وسیع در جهان برای این بیماری ویروسی آماده شده است.

 

 

از آنجا که در پنج سال اخیر گزارشات پراکنده‌ای از انتشار فردی بیماری اعلام شده بود اما شواهد نشان می‌داد انتشار این ویروس از آفریقا به جهان روند روبه افزایشی در پیش گرفته است و از این رو تلاش‌های دانشمندان برای شناسایی دقیق‌تر این ویروس و راه های پیشگیری و واکسیناسیون مناسب آن سرعت گرفته بود.

 

در حال حاضر واکسنی مناسب‌تر از واکسن‌های ۳۰ سال قبل برای این ویروس در جهان موجود است اما تعداد آن بسیار کم و محدود است و کشور سازنده هنوز تعداد کافی برای فروش گسترده آماده نساخته است.

 

اکنون کشورهای جهان ضمن رصد خبرهای جدید از مشخصات ویروس و آمار مبتلایان، سعی می‌کنند آمادگی خود را برای ورود احتمالی و گسترش (هرچند محدود) این ویروس بالا ببرند. بیشترین موارد شناسایی شده اخیر در جهان از تماس مستقیم و ارتباط جنسی منتقل شده‌ و احتمالا تماس پوستی و تنفسی در انتقال فرد به فرد نقش اصلی را داشته‌اند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات