تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آذر 1401 - 19:09
کد خبر : 16602

نیش و نوش قضایی

نیش و نوش قضایی

رئیس قوه قضاییه هم از مقامات ارشدی بود که به مناسبت روز دانشجو با برخی از دانشجویان دیدار کرد.   حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» هر چند امسال مانند پنج سال پیش که در مقام معاون اولی قوه قضاییه در دانشگاه شریف برای دانشجویان سوت بلبلی زد، آن‌ها را چنین خرسند نکرد اما

رئیس قوه قضاییه هم از مقامات ارشدی بود که به مناسبت روز دانشجو با برخی از دانشجویان دیدار کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» هر چند امسال مانند پنج سال پیش که در مقام معاون اولی قوه قضاییه در دانشگاه شریف برای دانشجویان سوت بلبلی زد، آن‌ها را چنین خرسند نکرد اما در دیدار با نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی بیان داشت بسیاری از نقدها را قبول دارد.

 

به گفته قاضی القضات، باید بیش و پیش از دیگران به خودمان و مجموعه خودمان بپردازیم و ایرادات موجود را رفع و اصلاح کنیم.

 

در همین حال، رسانه‌ها طی روزهای اخیر چهره‌ها گوناگونی از اظهارات اخیر رئیس دستگاه قضا نمایانده‌اند.

 

برخی با تیتر کردن این اظهارات که «احکام مفسدان و محاربان اجرا می‌شود» به سخنان دیروز حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه پرداختند که گفته مسئولان قضائی و انتظامی و امنیتی باید در نهایت جدیت با عناصری که درصدد اقدامات ایذایی ضدمردمی هستند برخورد کنند.

 

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت برخورد جدی مسئولان قضایی با عوامل ناآرامی‌ها اعلام داشت: تعدادی از اغتشاشگران محکوم به حبس و بعضاً زندان‌های طویل‌المدت شدند.

 

 

به دنبال این سخنان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با قدردانی از اقدام قاطعانه قوه قضائیه در رسیدگی قانونی و قضائی پرونده مرتبطین با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی و اجرای حکم اعدام چهار تن از آنان، این اقدام را گامی امیدافزا و نویدبخش برای ایجاد بازدارندگی موثر و تقویت اطمینان مردم نسبت به برخورد عادلانه و جدی با عاملان جرم و جنایت دانست.

 

به گزارش ایران مامن، این در حالی است که طی روزهای گذشته ملاقات برخی اصلاح‌طلبان با رئیس قوه قضاییه و نیز دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز بازتاب زیادی در رسانه‌های این جریان داشت.

 

۱۸ مهرماه بود که رییس دستگاه قضا از ضرورت گفتگو با طیف‌ها و اقشار مختلف صحبت کرد. وی همچنین اعلام کرد آماده شنیدن نظرات و انتقادات طیف‌ها و اقشار مختلف است.

 

پس از انجام این دیدارها آنچه از سوی چهره‌های اصلاح‌طلب مورد تاکید قرار می‌‌گرفت کارآمدی این رایزنی‌ها بود از جمله «فاطمه راکعی» نایب‌رییس جبهه اصلاحات بیان داشت: چکیده صحبت‌های ما این است که همه باید به حاکمیت قانون تن دهند. دانشگاه‌ها و دانشجویان باید آزادی بیان و پس از بیان داشته باشند. محصوران آزادشده و زمینه اعمال اصلاحات لازم در قانون اساسی فراهم شود. به نظر می‌رسد میزبانان این نشست نیز خواستار ارایه پیشنهادات مصداقی از سوی اصلاح‌طلبان شده‌اند.

 

فاطمه راکعی

 

در میان این نیش و نوش قضایی و امنیتی، همچنان برای بسیاری صدور احکام مرتبط به بازداشت‌شدگان حوادث اخیر و اجرای آن به چشم اصلی‌ترین سیگنال مورد توجه است تا برداشت‌های سیاسی و بعضا اصلاح‌طلبانه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات