تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 دی 1401 - 14:49
کد خبر : 17105

آخرین شانس‌ها برای بخت‌آزمایی ماشینی

آخرین شانس‌ها برای بخت‌آزمایی ماشینی
متقاضیان خودرو می‌گویند اعطای حواله خرید این کالا به مادران در راستای جوانی جمعیت و نیز طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در کنار سرازیری آن به سمت بورس، شانس معمولی‌ها را برای بردن در لاتاری خودرویی کم کرده است

همین روند قرعه‌کشی خودرو از دید منتقدان پرشمار وزارت صمت دلیل کافی برای بی‌کفایتی است و نوبت به شکایت از پراید ۳۰۰ میلیونی و سایر مصائب مرتبط با صنعت، معدن و تجارت نمی‌رسد.

 

در آستانه بخت آزمایی جدید ماشینی و دهم دی‌ماه بود که سخنگوی وزارت صمت در تلویزیون با بیان اینکه قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال حذف می‌شود، گفت: محصولات سایپا از قرعه‌کشی خارج شده و الان از طریق خود شرکت به فروش می‌روند، اما ۲ یا ۳ محصول از تولیدات ایران خودرو هنوز از طریق قرعه‌کشی عرضه می‌‌شود که این خودروها نیز به تدریج تا پایان سال از شمول قرعه‌کشی خارج می‌شوند.

 

همچنین به گفته مدیرعامل ایران خودرو آمار تولید خودرو به ۲۹۰ هزار دستگاه کامل توسط ایران خودرو در حوزه سواری و سنگین‌ رسیده است و با این روند افزایشی تولید شاهد خروج خودروها از قرعه کشی خواهیم بود. تا یکی دو ماه آینده خودروی بعدی که از قرعه کشی خارج می شود تارا است و هم اکنون سیستم اعلام خارج شدن خودرو ها وزارت صمت است.

 

به گزارش ایران مامن، با وجود اینکه بسیاری از این وعده‌ها مشمول گذر زمان و کشدار شده با این حال بسیاری به قرعه‌کشی‌های اخیر به چشم آخرین فرصت‌های آزمودن شانسشان نگاه می‌کنند؛ شانسی که در دوره‌های مختلف درصد آن متفاوت بوده است.

 

 

«فرارو» اردیبهشت ماه امسال نوشت: فروش فوق‌العاده ایران خودرو اخیرا با استقبال پنج میلیون نفر روبرو شد. از بین این متقاضیان که تقریبا معادل شش درصد کل جمعیت کشور هستند، تنها اسم هشت هزار نفر به‌عنوان برنده در قرعه‌کشی بیرون می‌آید و شانس برنده شدن کمتر از دو دهم درصد خواهد بود.

 

همچنین به نوشته «ایسنا» شانس برنده شدن در بخت‌آزمایی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو که در قالب طرح‌های فروش اجرا می‌شود، از ۱۲۰۰ تقاضا برای یک خودرو فراتر رفته است؛ این موضوع نشان می‌دهد اجرای طرح‌های فروش اینچنینی نه‌تنها از التهاب بازار و عطش برای مشارکت در طرح‌ها نکاسته، بلکه بیشتر بر آتش آن هیزم بوده شده است.

 

در شرایطی که متقاضیان خودرو می‌گویند اعطای حواله خرید این کالا به مادران در راستای جوانی جمعیت و نیز طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در کنار سرازیری آن به سمت بورس، شانس معمولی‌ها را برای بردن در لاتاری خودرویی کم کرده، «همشهری» درباره آخرین دوره قرعه کشی مربوط به آذرماه نوشت: در میان محصولات عرضه شده با توجه به تعداد متقاضی و تیراژ عرضه  برای هر دستگاه پژوپارس با موتور TU۵ از هر دو هزار و ۱۴۸ نفر یک نفر شانس برنده شدن داشت.

 

بعد از پژو پارس با موتور TU۵ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ قرار دارد. از هر ۸۷۵ نفر یک نفر این خودرو را برنده می شد. با توجه به تعداد متقاضی و تعداد عرضه پارس سال از هر ۷۸۰ نفر یک نفر می توانست این خود را در اختیار بگیرد. هر دستگاه پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما نیز با توجه به تعداد متقاضی و عرضه صورت گرفته از میان هر ۲۳۵ نفر صاحب خود را می شناخت.

 

از هر ۱۴۵ نفر یک متقاضی می توانست برنده رانا پلاس شود. برنده هر دستگاه سمند سورن نیز از میان ۱۳۰ نفر انتخاب می شد. برای هر دستگاه تارا با گیربکس دستی نیز ۱۱۶ نفر متقاضی ثبت نام کرده بودند.

 

در همین زمینه «دنیای اقتصاد» نیز در گزارشی با عنوان «قیمت شانس در بازار خودرو» آورد: با شروع هر مرحله از قرعه‌کشی خودرو، بازار آگهی‌های خرید و فروش حواله‌ها نیز رونق می‌گیرد. گردش نقدینگی در این بازار زیرزمینی خارج از تصور است؛ به‌طوری‌که حواله خودروی پژو پارس سال، حدود ۱۸۰میلیون تومان معامله می‌شود. جالب اینکه قیمت حواله این خودرو از قیمت کارخانه‌ای آن پیشی گرفته است. همچنین حواله سورن پلاس حدودا ۱۴۵میلیون تومان معامله می‌شود. درباره مادران دارای دو فرزند اما بدون حتی ثبت‌نام و قرعه‌کشی هر کد ملی ۱۵میلیون تومان قیمت دارد. با این‌حال اگر صبر بیشتری داشته باشند با توجه به سهمیه ۵۰درصدی خود شانس بالایی برای برنده شدن خودرو دارند و می‌توانند سود خود را به ۱۰ برابر افزایش دهند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات