تاریخ انتشار : جمعه 24 مرداد 1399 - 8:40
کد خبر : 1769

امارات و حلقه دوم عادی‌سازی روابط با اسرائیل

امارات و حلقه دوم عادی‌سازی روابط با اسرائیل

آمریکا، اسرائیل و امارات متحده عربی روز پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند. همزمان، «دونالد ترامپ» روز پنجشنبه برای اعلام این خبر ذوق‌زده توئیت کرد و سپس در صفحه تلویزیون ظاهر شد؛ در حالی که این اتفاق به دلیل وجود روابط غیرعلنی میان

آمریکا، اسرائیل و امارات متحده عربی روز پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

همزمان، «دونالد ترامپ» روز پنجشنبه برای اعلام این خبر ذوق‌زده توئیت کرد و سپس در صفحه تلویزیون ظاهر شد؛ در حالی که این اتفاق به دلیل وجود روابط غیرعلنی میان دو طرف درطول سال‌های اخیر، امر غافلگیرکننده ای نبود.

به گزارش ایران‌ مامن از ایرنا، تاکنون سلطان‌نشین عمان روابطش را با اسرائیل علنی کرده است؛ اما پیش‌بینی می شود که در طول سه ماهی که به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده، به طور جداگانه خبر عادی سازی روابط این رژیم با عربستان و بحرین و شاید هم کویت از سوی ترامپ اعلام شود تا شاید در پروسه انتخابات، اثرات خود را بگذارد. ترامپ تاکنون با فاصله زیادی از رقیبش جو بایدن عقب است و برای ترمیم عقب ماندگی و بردن انتخابات، به برگه هایی برای ایجاد ایجاد شوک به جامعه آمریکایی نیاز دارد تا صحنه را به نفع خود تغییر دهد.

این در حالی است که ناظران سیاسی این دور از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به دلیل شیوع کرونا بیشتر تحت تاثیر مسائلی چون وضعیت بیمه درمانی سراسری می‌دانند که ضربات سختی از سوی ترامپ دریافت کرد و نیز افزایش نرخ بیکاری که پس از یک دوره رونق اشتغال اتفاق افتاده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات