تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اردیبهشت 1402 - 21:40
کد خبر : 17988

دربی صدم و نمایش صد کرور مشکل اقتصادی

دربی صدم و نمایش صد کرور مشکل اقتصادی
تَرَک‌های ورزشگاه و سکوهایی که هزاران تماشاگر از آن رانده شدند، نشان داد یا تعمیر آبروی فوتبال ایران اهمیتی برای مدیران ورزشی کشور ندارد، یا گرفتار موانع بروکراتیک است یا پولی برای آن وجود ندارد.

صدمین شهرآورد پایتخت که با یک گل به سود پرسپولیس به پایان رسید، صرف‌نظر از نتیجه‌اش که باعث شد سرخابی‌ها در کنار ۴۸ تساوی آمار دیدارهایشان، تعداد بردهایشان در عدد ۲۶ برابر شود، تصاویری هولناک از بزرگترین استادیوم کشور و میزبان دیدارهای تیم ملی به تصویر کشید.

 

 

تَرَک‌های ورزشگاه و سکوهایی که هزاران تماشاگر از آن رانده شدند، نشان داد یا تعمیر آبروی فوتبال ایران اهمیتی برای مدیران ورزشی کشور ندارد، یا گرفتار موانع بروکراتیک است یا پولی برای آن وجود ندارد.

 

 

درجا زدن امکانات و زیرساخت‌های ورزشی کشور در شرایطی است که سه دهه پیش در کلانشهرهایی مانند تبریز و اصفهان استادیوم‌هایی در سطح ملی (یادگار امام و نقش جهان) کلنگ می‌خورد. اوضاع ورزش از دید بسیاری مشتی نمونه خروار اقتصاد است که از عالی‌ترین مقام نظام تا نمایندگان مجلس و شهروندان از آن ابراز نارضایتی می‌کنند.

 

«همکاری، همدلی وهم افزایی سه قوه به عنوان راهبرد بسیار مهم و اساسی برای حل مشکلات کشور» از کلیدترین توصیه‌های رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر بود. پیش از آن و همزمان با اقدامات و موضع‌گیری‌های نمایندگان برای استیضاح وزاری صمت، اقتصاد، وزارت امور خارجه، ورزش و جوانان و …، حملات وسیعی به دولتی‌ها روی محور ناتوانی در اداره اوضاع اقتصادی کشور به راه افتاده بود.

 

 

به گفته نماینده رامیان، زمانی که قیمت پراید به ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد، جوانان ما چه امیدی به خرید ماشین داشته باشند.

 

«جلال محمودزاده» نماینده مهاباد یکی از تندترین انتقادها را در روزهای اخیر ابراز داشت: در یک ماهی که از سال ۱۴۰۲ گذشته بسیاری از اقلام ۵۰ درصد گران شده‌اند و در صورتی که امسال سال مهار تورم و رشد تولید است، اما بانک‌ها برای تولید ریالی پرداخت نمی‌کنند.

 

به گفته رئیس فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس، مردم برای مرغ ۸۵ هزار تومانی در صف می‌ایستند و گوشت قرمز که از سفره ۹۰ درصد مردم حذف شده است و ماهی قزل‌آلا از ۶۰ هزار تومان به ۱۷۵ هزار تومان رسیده است. این‌ها کالا‌های اساسی هستند و تیم اقتصادی دولت این کار را باید انجام دهد.

 

نماینده ساوه هم گفته است  به دولت می‌گوییم چرا قیمت ارز لحظه‌ای بالا می‌رود، می‌گویند دست فولاد و پتروشیمی‌هاست؛ اظهاراتی که تجانس زیادی به توئیت اخیر رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین دارد.

 

 

به این ترتیب و با این انتقادات و چشم‌اندازهایی که سیاسیون و اقتصادیون از آن سخن می‌گویند اگر تغییری عمده اتفاق نیافتد، شاید حق با دیگر عضو اتاق بازرگانی باشد که اخیرا گفته اگر برنده نوبل اقتصاد هم بیاید نمی‌تواند مشکل اقتصاد ایران را حل کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات