تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 22:14
کد خبر : 18303

خرمشهر قلب و زادگاه من است

خرمشهر قلب و زادگاه من است
جانباز 70 درصدی جنگ و همرزم محمد جهان آرا، بزرگمردی از خطه خرمشهر که پای تلفن برایم از نامردی و نامردمی های روزگار گفته بود

وارد که شدم ، مسئول اتاق خبر گفت: بنده خدایی از دیروز دنبال شما می گردد، از این گروه به آن گروه زنگ می زند، خود را معرفی نمی کند و عصبانی است.

منتظر ماندم تا دوباره تماس بگیرد، هنوز روی صندلی جابجا  نشده بودم که زنگ زد.

– الو خانم اروجی ؟

: بله خودم هستم

– خانم از شما شاکیم حسابی

: چه شده برادر؟

– دیروز پای تلفن برای شما درد دل کردم، فقط برای اینکه حرف زده باشم و کمی سبک، ولی ولی …

با صدای بغض آلود ادامه داد: مو به مو هر چه درباره شهید جهان آرا گفتم را نوشتید، چرا؟ اجر مرا آب دادید، قرار نبود این حرف ها رسانه ای شود، تا حالا به همسرم هم چیزی در این باره نگفته ام، چرا…؟ چرا…؟ چرا…؟

تازه متوجه شدم خود اوست، جانباز ۷۰ درصدی جنگ و همرزم محمد جهان آرا، بزرگمردی از خطه خرمشهر که روز قبل پای تلفن برایم از نامردی و نامردمی های روزگار گفته بود، از ظلمی که به همرزمانش طی سال‌های پس از جنگ رفته و سوء استفاده هایی که به نام جانبازان و ایثارگران صورت می گیرد، استفاده از تسهیلات بانکی، خودرو، طرح ترافیک و… نمونه ای از گلایه های او بود. خاطره ای هم از فرمانده اش جهان آرا گفت.

گفتم: برادر آرام باش، مشکلات را ننوشتم، ولی خاطره را نوشتم، به وظیفه ام عمل کردم، چرا این اندازه بی قرار هستی؟

گفت: بخاطر اعتقاد و باور قلبیم جنگیدم و هرگز نخواستم برای این کار به به و چه چه بشنوم، خرمشهر قلب و زادگاه من است، نمی خواستم سقوط کند ، نمی خواستم به ناموسم تعرض شود، هر دو پایم را از دست دادم ولی منتی بر کسی ندارم، پشیمان نیستم و به جانبازیم افتخار می کنم ولی دوست نداشتم هیچکدام از خاطرات آن ایام رسانه ای شود.

گفتم: آن روز تکلیف داشتید تا دشمن را از خرمشهر بیرون کنید و با بعثی ها بجنگید، اما امروز هم وظیفه دارید حکایت این جوانمردی، دلاوری و رشادت ها را برای نسل آینده بازگو کنید، شما دین بر گردن همه دارید اما فراموش نکنید برای اطلاع نوجوانان و جوانان از تاریخ سرزمین خود و آنچه در دفاع مقدس بر مردم و مدافعان خرمشهر گذشت، مسئولیت دارید، نیازهست تا آنچه در سینه دارید را بر زبان آورید وگرنه فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی کم کم رنگ می بازد و دیگر کسی اسطوره ها و الگوهای مقاومت و ایستادگی این مرز و بوم را نمی شناسد، با نقل سینه به سینه و مکتوب کردن آنچه در دل شما و همرزمان درباره هشت سال جنگ نابرابر وجود دارد، می توان سهم بزرگی در ماندگاری آموزه های ایستادگی و استقامت داشت.

آرام شد و گفت: درست می فرمایید، اجازه دهید کمی فکر کنم، اگر با دلم کنار آمدم تماس می گیرم و در خدمت هستم برای بیان خاطرات.

بعد از آن، تقریبا هرهفته یک خاطره ازعادل خاطری زاده در سرویس اجتماعی ایرنا منتشر شد.

با جستجوی کلید واژه عادل+ خاطری زاده+ ایرنا در گوگل، همه آنچه این جانباز وطن پرست برایم نقل کرد را بخوانید.

به بهانه سوم خرمشهر روز مقاومت ، ایثار و پیروزی و فتح خرمشهر همیشه پایدار

 

✍🏻 پروین اروجی خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات