تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1402 - 11:14
کد خبر : 18522

اصلاحات و اصولگرایی؛ یک نمایش روی ۲صحنه

اصلاحات و اصولگرایی؛ یک نمایش روی ۲صحنه
بسیاری می‌گویند انتخابات مجلس دوازدهم با توجه به روندهای فعلی سیاسی و گریزانی میلیون‌ها رای‌دهنده از صندوق‌ها، آورده‌ای برای اصلاح‌طلبان نخواهد داشت و در صورتی که تا اسفندماه اتفاق خاصی نیافتد آنان باید از کنار گود شاهد رقابت پایداری-نواصولگرا باشند.

در روزهایی که رسانه‌های اصولگرا با تصاویر مشترک روسای سه قوه نتیجه یکدست شدن حاکمیت را با کلماتی مانند «تعامل» و «تحول» و «همکاری» توصیف می‌کنند و از این وضعیت به خود می‌بالند، اصلاح‌طلبان روی صحنه‌ای که تماشاگری ندارد برای روز مبادا تمرین سیاست‌ورزی می‌کنند و قرار اتحاد می‌گذارند.

 

 

با وجود نمایش رفاقت و انسجام میان گروه‌های مختلف اصولگرا، روزنامه اصلاحاتی «اعتماد» از ادامه درگیری‌ها میان دولت و مجلس یا به عبارتی پایداری‌ها و قالیبافی‌ها به نقل از «حسین جلالی» عضو جبهه پایداری چنین می‌نویسد: «درخواست قالیباف و برخی نمایندگان برای برکنار شدن معاون سیاسی وزیر کشور باج‌خواهی و زیاده‌خواهی محسوب می‌شود. وزیر کشور نباید تسلیم باج‌خواهی عده‌ای شود»

 

این روزنامه مدعی است جریان اصلی حامی دولت می‌کوشد مجلس را تا حد ممکن از هر گروهی غیر از جبهه پایداری پاکسازی کنند.

 

از سوی دیگر «جبهه اصلاحات» از رئیس جدید خود رونمایی کرده است. عصر روز یکشنبه دومین جلسه مجمع جدید جبهه اصلاحات برگزار شد که در نهایت «آذر منصوری» دبیرکل حزب اتحاد ملت و البته از نزدیکان «سیدمحمد خاتمی» به‌عنوان رییس جدید جبهه انتخاب شد. به‌گفته حاضرانی که در جلسه حضور داشتند، منصوری به‌عنوان تنها نامزد برای جانشینی «بهزاد نبوی» محسوب می‌شد و با رای اعضای جدید هیات رییسه این جبهه برای این جایگاه انتخاب شد تا در ادامه در راس جبهه اصلاحات حضور داشته باشد.

 

 

به نوشته «آرمان امروز» بسیاری بر این باورند شخصیتی چون منصوری که البته از سابقه سیاسی هم برخوردار است می‌تواند باعث انسجام در بین اصلاح‌طلبان شود.

 

این در حالی است که بسیاری می‌گویند انتخابات مجلس دوازدهم با توجه به روندهای فعلی سیاسی و گریزانی میلیون‌ها رای‌دهنده از صندوق‌ها، آورده‌ای برای اصلاح‌طلبان نخواهد داشت و در صورتی که تا اسفندماه اتفاق خاصی نیافتد آنان باید از کنار گود شاهد رقابت پایداری-نواصولگرا باشند. در این فضا ورود ژنرال‌های اردوگاه اعتدالیون به رقابت‌های انتخابات مجلس هم شاید فرق چندانی برای اصلاحاتی‌ها نداشته باشد.

 

به گزارش ایران مامن، به این ترتیب وضعیت فعلی را می‌توان اجرای یک نمایش با عنوان «اتحاد» روی دو صحنه کاملا متفاوت توصیف کرد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات