تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1402 - 12:52
کد خبر : 18732

قرآن‌سوزی و جوش‌خوردن با مساله بی‌حجابی در داغ‌ترین روزهای تابستان

قرآن‌سوزی و جوش‌خوردن با مساله بی‌حجابی در داغ‌ترین روزهای تابستان
مطالبه برخورد جدی و قاطع با عوامل قرآن‌سوزی همزمان شده با درخواست جمع‌شدن بی‌حجابی از خیابان‌ها

بعد از قرآ‌ن‌سوزی در سوئد، این سریال افراطی‌گری به دانمارک کشیده و باعث شد دومین کشور اروپایی‌ هم با واکنش‌ها و فشارهای دیپلماتیک به خصوص از سوی کشورهای مسلمان روبرو شود. یکی از آخرین این واکنش‌ها حمله معترضان عراقی به سفارت دانمارک در بغداد بود؛ کشوری که پرچمش نیز در کنار صفحات قرآن در دانمارک به آتش کشیده شد.

 

به گزارش ایران مامن، اعتراض به قرآن‌سوزی البته منحصر به کشورهای اسلامی نبوده است. از جمله نمایندهٔ چین در سازمان ملل در ژنو با محکوم‌ کردن این اقدام تصریح کرد که پکن با ترویج اسلام‌هراسی مخالف است همچنان که دبیرکل سازمان ملل نیز پس از دریافت نامه آیت الله «سیدعلی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق، توهین به مقدسات اسلامی را محکوم کرد.

 

پس از آنکه «سلوان مومیکا» شهروند ۳۷ ساله عراقی‌تبار، چند هفته پیش (اواخر ماه ژوئن) نسخه‌‌ای از قرآن را بیرون مسجد اصلی استکلهم به آتش کشید، عربستان دست به احضار سفیر سوئد زد. عراق، کویت، امارات متحده عربی و مراکش در اعتراض به قرآن‌سوزی مومیکا که با عید قربان و پایان مناسک حج هم‌زمان شد، علیه سوئد بیانیه صادر کردند و سفیران خود را از این کشور فراخواندند.

 

 

همچنین، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه توهین به مقدسات مسلمانان را اقدامی زشت و تحریک‌آمیز خواند و اعلام کرد: آنکارا به این اقدام موهن به شدیدترین شکل واکنش نشان خواهد داد؛ واکنشی که نمود آشکار آن مخالفت آنکارا با عضویت سوئد در ناتو عنوان می‌شود.

 

حالا «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان این پیشنهاد را مطرح کرده که اخراج سفرای این کشور از ممالک اسلامی به انجام برسد. همزمان، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه اظهار داشته در پی هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد، به دستور رئیس جمهور، سفیر جدید سوئد را نمی‌پذیریم و سفیر جدید ایران هم به استکهلم اعزام نمی‌شود.

 

این رخدادها مناقشاتی را نیز در داخل کشور به همراه داشته است. برخی دستگاه دیپلماسی را به بی‌عملی و انفعال در برابر این اقدامات متهم می‌کنند و گروهی می‌گویند طیفی از رسانه‌‎ها آن طور که باید به این رخداد نمی‌پردازند. عده‌ای تحت عنوان نیروهای ارزشی، دسته‌ای از رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی را به همراهی با هتک حرمت مذهبی متهم می‌کنند.

 

 

مطالبه برخورد جدی و قاطع با عوامل قرآن‌سوزی همزمان شده با درخواست جمع‌شدن بی‌حجابی از خیابان‌ها چنان که در آخرین نماز جمعه تیرماه تهران و بسیاری از شهرها، در کنار آتش‌زدن پرچم سوئد، شعارهای مربوط به حجاب و بی‌حجابی متوقف نشد و برخی حتی خواستار ورود سپاه به عرصه مقابله با بی‌حجابی شدند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات