تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهریور 1399 - 13:43
کد خبر : 1889

مدعیان انتخابات ۱۴۰۰ تا الان

مدعیان انتخابات ۱۴۰۰ تا الان

معاون سیاسی وزیر کشور دیروز (سوم شهریورماه) از برگزاری انتخابات سیزدهم ریاست‌جمهوری در روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ خبر داد که با توجه به شرایط خاص کرونایی و در صورت موافقت شورای نگهبان به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.   به گزارش ایران مامن از روزنامه خراسان، «غلامعلی رجایی» فعال سیاسی و مشاور پیشین مرحوم هاشمی

معاون سیاسی وزیر کشور دیروز (سوم شهریورماه) از برگزاری انتخابات سیزدهم ریاست‌جمهوری در روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ خبر داد که با توجه به شرایط خاص کرونایی و در صورت موافقت شورای نگهبان به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

 

به گزارش ایران مامن از روزنامه خراسان، «غلامعلی رجایی» فعال سیاسی و مشاور پیشین مرحوم هاشمی رفسنجانی در گفت‌گویی رسانه‌ای به گمانه‌زنی‌ درباره نامزده‌های احتمالی انتخابات۱۴۰۰ پرداخته است.

 

رجایی درباره دو نفر از نامزدهای بالقوه گفته است: آقای «لاریجانی» ویژگی‌هایی دارند که جز آقای «جهانگیری» هیچ یک از نامزدهایی که اکنون نامشان مطرح می‌شود، همسنگ او نیستند.

 

این فعال سیاسی می‌افزاید: کارگزاران سازندگی قدری با بدنه اصلی اصلاح‌طلبان متفاوتند و ممکن است آن ها هنوز تمایل داشته باشند که از فردی مانند آقای «لاریجانی» حمایت کنند اما قاطبه اصلاح‌طلبان هم اکنون چنین نگاهی ندارند. این درحالی است که برخی مدعی اجماع حزب کارگزاران بر کاندیداتوری «محسن هاشمی» هستند.

 

به گفته رجایی، اکنون آقایان «فتاح» و «دهقان» فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند. همچنین، بسیار بعید است که دوگانه «ظریف»«لاریجانی» شکل بگیرد.

 

«فرید مدرسی» خبرنویس حوزه روحانیت و سیاست در صفحه توئیتر خود مدعی تلاش جمعی چهار نفره برای برنامه ریزی در انتخابات ۱۴۰۰ شد  و با مطرح کردن نام «حسین دهقان» وزیر سابق دفاع در دولت دهم نوشت: سه کاندیدای  انتخابات ریاست‌جمهوری در منزل یکی از آن سه نفر جلسه‌ای برگزار کردند. نفر چهارمی هم بود که گفت نمی‌آیم اما هماهنگم. قرار شد از هم پشتیبانی کنند و در نهایت یک نفرشان کاندیدا شود…

 

همچنین «محمد مهاجری» دیگر فعال رسانه‌ای با نام بردن از «رضا اردکانیان» به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مدعی شد : رایگان شدن برق برای ۳۰میلیون شهروند کم مصرف، حتی اگر در راستای تبلیغات برای «رضا اردکانیان»(وزیر نیرو) در انتخابات۱۴۰۰ باشد، یک رخداد مثبت به نفع محرومان است. امید که این کار آغازی برکاهش هزینه های دیگر برای اقشار آسیب پذیر در دولت دوازدهم باشد.

 

برخی از کاربران توئیتر هم نوشتند کاندیداتوری «آذری جهرمی» وزیر ارتباطات به دلیل عمل نکردن به وعده هایش درباره شبکه ملی اطلاعات تایید نخواهد شد.

 

در کنار این اسامی، افراد دیگری همچون «سعید جلیلی»، «عزت ا… ضرغامی»، «سعید محمد» (مدیر قرارگاه خاتم الانبیا سپاه) ، «محمدرضا عارف»، «مسعود پزشکیان» و «سورنا ستاری» هم مطرحند هرچند خود این افراد تاکنون موضعی دراین باره نگرفته اند.

 

در همین راستا در حالی برخی از آمدن «محمود احمدی نژاد» به عرصه انتخابات خبر می دهند که چندی پیش سخنگوی شورای نگهبان گفته بود کسانی که قبلا رد صلاحیت شده اند دیگر ثبت نام نکنند.

 

همچنین به تازگی «محمدعلی ابطحی» رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات مدعی قطعی بودن حضور «محسن رضایی» در انتخابات ۱۴۰۰ شده بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات