تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1399 - 17:35
کد خبر : 2036

حمله مجازی به بازگشایی مدارس

حمله مجازی به بازگشایی مدارس

از حدود دو ماه پیش اعلام شده بود که مدارس قرار است از ۱۵ شهریور بازگشایی شود اما روز گذشته این مساله به طور جدی‌تر از سوی «محسن حاجی میرزایی» در نشست خبری با رسانه‌ها اعلام شد. وزیر آموزش و پرورش در اظهارات خود عنوان کرد که شنبه آغاز سال تحصیلی است و آموزش در

از حدود دو ماه پیش اعلام شده بود که مدارس قرار است از ۱۵ شهریور بازگشایی شود اما روز گذشته این مساله به طور جدی‌تر از سوی «محسن حاجی میرزایی» در نشست خبری با رسانه‌ها اعلام شد.

وزیر آموزش و پرورش در اظهارات خود عنوان کرد که شنبه آغاز سال تحصیلی است و آموزش در تمام مدارس به‌صورت حضوری خواهد بود مگر مناطقی که ستاد ملی کرونا بگوید وضعیت قرمز است. البته وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان داشت که متناسب با وضعیت،کلاس‌های درس به‌صورت حضوری برگزار می‌شود اگر تعداد دانش‌آموزان به‌گونه‌ای باشد که فاصله‌گذاری انجام نشود، گروه‌بندی خواهند شد.

به گزارش ایران مامن از سرویس داده کاوی ایرنا، در ادامه «مسعود ثقفی» سخنگوی آموزش و پرورش تهران درباره آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در پایتخت اظهار کرد که اولویت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری است، اما از آنجا که طبق اعلام ستاد کرونا، تهران در وضعیت قرمز قرار دارد فعلا دانش آموزان را به صورت غیرحضوری پذیرا  می‌شوند.

کرونا

سپس «رضوان حکیم زاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره آخرین وضعیت بازگشایی مدارس با توجه به وضعیت سه گانه قرمز، سفید و زرد اظهار کرد با توجه به شرایطی که وجود دارد ممکن است نوع آموزشی که ارائه داده می‌شود متفاوت باشد اما برای همه دانش آموزان، آموزش در روز ۱۵ شهریور شروع می‌شود.

 

توئیتری‌ها چه می‌گویند؟

بر این اساس، تعداد زیادی از کاربران توئیتر در انتقاد به تصمیم مسئولان به خصوص وزارت آموزش و پرورش به خاطر بازگشایی مدارس در این روزهای کرونایی مطالب انتقادی را منتشر کرده‌اند. این کاربران معتقدند پروتکل بهداشتی در مدارس رعایت نخواهد شد. کاربری در این باره نوشته است:«هیچ پروتکل بهداشتی در مدارس اجرا نشده و شاهد کوچکترین تغییری در مدارس نیستیم هنوز کلاس‌بندی‌های #شاد انجام نشده کتب درسی هنوز توزیع نشده برای دانش آموزان فاقد گوشی هیچ برنامه‌ای وجود نداره و #شنبه قراره مدارس باز بشن دوباره دارم براتون جوک تعریف می‌کنم»

شخصی در این رابطه توئیت کرده است: «به داد مدارس وبچه های مردم برسید مدارس را قبرستان نکنید. مدارس امکانات ندارند حیاط مدارس حاشیه به قدری کوچکند که جای ایستادن بچه های مردم نیست چه برسد به بازی وتفریح! از #وزیرآموزش_پرورش سوال بفرمایید زنگ تفریح چطور۳۰۰ دانش آموز رابا رعایت پروتکل های بهداشتی درحیاط کنترل کنیم»

کاربری در این باره منتشر کرده است: «جناب وزیر آموزش و پرورش الان دوهفته زودتر مدارس و باز کردن یعنی چی؟؟ هنوز سازوکار و سال تحصیلی جدید و نچینیدین، بعد چطوری اعلام میکنید از ١۵ شهریور مدارس حضوری باز هستن!!!»

کاربر دیگری در این باره نوشته است:«همه #مدارس دنیا تعطیل شده عیر از مدارس ایران مدارس را #بازنکنید»

تعدادی از کاربران به نبود امکانات مناسب برای آموزش آنلاین در مدارس اشاره کرده‌اند. کاربری در این باره نوشته است: «مهم؛ مگه بخاطر کرونا مدارس غیر حضوری نیست ؟ اهم؛درضمن نیاز به تبلت تو اولویته؟»

تعدادی از کاربران از مردم انتقاد کرده‌اند. آن‌ها معتقدند که بسیاری از مردم روزهای کرونایی به مسافرت و مراسم عزاداری ‌می‌روند اما از بازگشایی مدارس انتقاد می‌کنند. شخصی در این رابطه توئیت کرده است:«حالا بعد از درگیری اینایی که رفتن عزاداری و مسافرت و هی بهم میپرن، من فاز خانواده هایی که رفتن مسافرت بعد میگن اگه مدارس باز بشه ما بچه مونو نمیفرستیم رو نمیفهمم»

کرونا

گروهی از کاربران هم به نگرانی خانواده‌ها درباره بازگشایی مدارس اشاره کرده‌اند.«خانواده ها در دوراهی ادامه یا ترک تحصیل پنج روز تا آغاز سال تحصیلی و بازگشایی #مدارس فرصت باقی مانده و همچنان بسیاری از خانواده ها نگران هستند که سناریوهای بازگشایی مدارس به چه صورت است مبادا فرزندانشان در محیط آموزشی به #ویروس_کرونا مبتلا شوند.»

 

بازتاب خبر بازگشایی مدارس در تلگرام و اینستاگرام

در فضای تلگرام کانال‌های خبر فوری، اخبار فوری /مهم، آخرین خبر، اخبار ویژه و… بیشترین اخبار درباره بازگشایی مدارس را منتشر کرده‌اند . اظهارات وزیر آموزش و پرورش و سخنگوی آموزش و پرورش تهران درباره بازگشایی مدارس بیشترین اخبار منتشر شده در این شبکه اجتماعی است.

خبر فوری نوشته است:«بازگشایی غیرحضوری مدارس پایتخت از ۱۵ شهریور/علاوه بر کلاس اولی ها، دومی هم مدرسه می روند سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران: بازگشایی مدارس پایتخت از پانزدهم شهریورماه به علت وضعیت قرمز تهران به لحاظ کرونا، کاملا غیرحضوری خواهد بود. بچه های کلاس اول و دومی با هماهنگی مدرسه در دوهفته اول، چندساعتی را با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه حضور پیدا می‌کنند.»

کانال آخرین خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران آورده است: «دانش آموزان برای حضور در مدارس در صورت لزوم گروه‌بندی می‌شوند وزیر آموزش و پرورش: اصل بر آموزش حضوری است چرا که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست. مدارس فقط با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، غیرحضوری می‌شوند. امسال اصل بر برقراری ارتباط معلم و دانش آموزان است. روز پنجشنبه ۱۳ شهریور از شبکه شاد با ظرفیت‌های جدید رونمایی خواهد شد. کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود اما اگر تعداد دانش آموزان با مساحت کلاس یکسان نباشد، برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی گروه‌بندی می‌شوند. میزان شهریه مدارس از طریق ستاد تنظیم بازار بررسی می‌شود.  ۱۰۰ میلیارد تومان برای ضدعفونی مدارس در نظر گرفتیم که امروز ۳۰ میلیارد تومان آن محقق شد.»

در فضای اینستاگرام با اینکه کمتر به موضوع بازگشایی مدارس پرداخته اما بیشترین مطلبی که در این فضا منتشر شده مربوط به اظهارات حاجی میرزایی و مسعود ثقفی (سخنگوی آموزش و پرورش تهران) درباره بازگشایی مدارس است. صفحه رسانه‌های بی بی سی، ایران اینترنشنال، دویچه وله فارسی ، انتخاب و… پر لایک ترین مطالب را در این راستا منتشر کرده‌اند.

ایران اینترنشنال نوشته است: «سخنگوی آموزش و پرورش تهران اعلام کرد: بازگشایی مدارس پایتخت از پانزدهم شهریور به علت وضعیت قرمز تهران به دلیل کرونا،کاملا غیرحضوری خواهد بود.بچه‌های کلاس اول و دومی با هماهنگی مدرسه در دو هفته اول، چند ساعتی را در مدرسه حضور پیدا می‌کنند.»

بی بی سی نوشته است: «محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ایران از گروه بندی دانش آموزان برای حضور در مدارس ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی خبر داده است. به گزارش ایسنا، آقای حاجی میرزایی گفته: “کلاس ها حضوری برگزار می شوند البته اگر مساحت کلاس و مدرسه به گونه ای باشد که فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود باید گروه بندی کنیم.” او همچنین گفته است: “کل محتوای آموزشی مورد بازبینی قرار گرفته و دروسی که باید الزاما حضوری آموزش داده شود مشخص شده و آنها که تمرین و تکرار است به بخش غیرحضوری منتقل می شود.”»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات