تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 خرداد 1403 - 16:02
کد خبر : 20805

«همستر کامبت»؛ موشی که مغز ملت را گاز می‌گیرد

«همستر کامبت»؛ موشی که مغز ملت را گاز می‌گیرد
طی روزهای گذشته تصاویر متعددی در فضای مجازی از گرایش به این بازی به نمایش درآمد؛ از مادربزرگی که به خیال صلوات‌شمار روی صفحه گوشی می‌زد تا خیاطی که چرخ خیاطی خود را با ابتکار به دستگاه ضربه‌زن روی گوشی تبدیل کرده بود!

تجربه عجیب «نات کوین» بازی کریپتویی که تعدادی را به پول رساند باعث شد تا بقیه این بازی‌ها هم تلاش کنند از فضای ایجاد شده برای افزایش چند ده میلیونی کاربران استفاده و روی بستر بلاکچین خود را به عنوان توکن‌هایی معتبر معرفی کنند.

 

در میان این بازی‌ها، «تپ سواپ» (TapSwap) تا مدت‌ها پیشتاز بود تا اینکه «همستر کامبت» (Hamster Kombat) با گرافیک و آپشن‌های جذاب‌تر به صدر توجه کاربران آمد و اکنون بسیاری را دور و بر خود می‌بینیم که چندانگشته روی صفحه گوشی‌هایشان می‌زنند تا سکه ماین (استخراج) کنند!

 

البته آن‌هایی که از مراحل اولیه گذشته‌اند، وقتتشان را جور دیگری در این روبات تلگرامی صرف می‌کنند و با دقت کارت‌ها و بوسترهای (تقویت‌کننده) پرتعداد را می‌خرند، کانال‌های مختلف را بالا و پایین می‌کنند تا رمزهای مخفی را به دست آورند و نهایتا معادلات خاصی را برقرار می‌سازند تا تعداد سکه‌هایشان به صورت نجومی رشد کند و به مرحله نهایی یعنی «لُرد» نزدیک شوند.

 

 

به گزارش ایران مامن، طی روزهای گذشته تصاویر متعددی درطی روزهای گذشته تصاویر متعددی در فضای مجازی از گرایش به این بازی به نمایش درآمد؛ از مادربزرگی که به خیال صلوات‌شمار روی صفحه گوشی می‌زد تا خیاطی که چرخ خیاطی خود را با ابتکار به دستگاه ضربه‌زن روی گوشی تبدیل کرده بود! از گرایش به این بازی به نمایش درآمد؛ از مادربزرگی که به خیال صلوات‌شمار روی صفحه گوشی می‌زد تا خیاطی که چرخ خیاطی خود را با ابتکار به دستگاه ضربه‌زن روی گوشی تبدیل کرده بود!

 

 

از آن سو، رسانه‌ها به تبعات این وضعیت و گرایش عجیب کاربران به این بازی پرداخته‌اند؛ نکته مشترک تحلیل‌ها این است که درباره سرنوشت این بازی و اینکه آیا به پول می‌رسد به طور قطعی چیزی نمی‌توان گفت اما صرف وقت برای همستر کامبت هزینه‌هایی دارد که کاربران باید به آن توجه کنند.

 

 

به نوشته روزنامه «هفت صبح»، «جنون همستر» که طرفدارانش می‌گویند شما را پولدار می‌کند همه مسائل روز را تحت الشعاع خودش قرار داده است؛ از رقابت‌های سیاسی تا رسوایی‌های فوتبالی.

 

به گزارش «آرمان ملی» بسیاری از کاربران با کلیک بر آدرس‌های جعلی و هک اطلاعات مالی و شخصی خود علاوه بر آسیب رساندن به سخت افزار و نرم افزار گوشی‌های همراه خود، علاوه بر سرقت و کلاهبرداری از کیف پول الکتریکی خود، باعث از دست رفتن گوشی‌های همراه خود نیز شده‌اند.

 

«پژوهش ایرنا» اما درباره دلایل گرایش به همستر نوشته است: طبق نظریه «خشنودی و رضایت» اگر بین محتوای رسانه یا پدیده سایبری و نیاز فرد همخوانی وجود داشته باشد، محتوای موجود در آن‌ها نیاز فرد را رفع کرده و در وی نوعی ارضاء به وجود می‌آید.

 

ایرنا با اشاره به تبعاتی چون افزایش رفتارهای انحرافی و مجرمانه بر اثر حضور افراطی در فضای مجازی افزوده است: استفاده درازمدت از فضاهای مجازی و احساس منفی در استفاده شخصی و ناتوانی از کناره‌گیری از آنها، می‌تواند حس افسردگی در افراد را تشدید کند. استفاده زیاد از اینترنت، با توجه به محتوای آن که اغلب ناظر بر اطلاعات تهییج‌کننده و استرس‌آور است، موجب افزایش استرس می‌شود و این روند به دلیل تغییر ایجاد شده در سبک زندگی و رفتار، به وجود می‌آید؛ چون ناسازگاری جهان مجازی با جهان واقعی زمینه‌ساز اضطراب‌های جدیدی است که در گذشته تجربه نشده است.

 

همچنین، کاربرد بیش از حدِ اینترنت و فضای مجازی می‌تواند به استفاده وسواسی از فضای مجازی منجر شده و انسان را از بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی، ارتباطات، سلامتی و وظایف شغلی و تحصیلی و همچنین عادت‌های خوردن و خوابیدن غافل کند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات