تاریخ انتشار : یکشنبه 16 شهریور 1399 - 9:14
کد خبر : 2118

مدل فرانسوی برای تعطیلی مدارس

مدل فرانسوی برای تعطیلی مدارس

به گزارش یورو نیوز وزارت آموزش ملی فرانسه تنها یک هفته پس از بازگشایی مدارس در این کشور اعلام کرد که ۲۲ مدرسه و حدود ۱۰۰ کلاس درس در این کشور به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده‌ است. فرانسه در مجموع ۶۰ هزار مدرسه در مقاطع مختلف دارد. به گفته مقامات فرانسه، در نخستین هفته

به گزارش یورو نیوز وزارت آموزش ملی فرانسه تنها یک هفته پس از بازگشایی مدارس در این کشور اعلام کرد که ۲۲ مدرسه و حدود ۱۰۰ کلاس درس در این کشور به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده‌ است. فرانسه در مجموع ۶۰ هزار مدرسه در مقاطع مختلف دارد.

به گفته مقامات فرانسه، در نخستین هفته از بازگشایی مدارس از یکم ماه سپتامبر (۱۱ شهریور) تا کنون در مجموع ۷۵۰ مورد مشکوک به کرونا در مقاطع مختلف در سطح کشور مشاهده شده که ۴۳۰ مورد آن مربوط به دانش‌آموزان و ۳۲۰ مورد دیگر مربوط به معلمان و پرسنل بوده است.

وزیر آموزش ملی فرانسه گفته مطابق بررسی‌ها در بیشتر موارد ویروس کرونا به دلیل تماس و ورود افراد متفرقه به مدارس راه یافته است. وی با این حال می‌گوید در هفته نخست بازگشایی مدارس وضعیت در مجموع نگران‌کننده نبوده است.

برخی مقام‌های دولتی از جمله خود وزیر آموزش ملی پیش از این در مورد احتمال افزایش موارد کرونا با بازگشایی مدارس هشدار داده بودند.

بنا بر دستورالعمل فعلی دولت فرانسه، به محض آن که موارد ابتلا به کووید ۱۹ در یک مرکز آموزشی به بیش از سه نفر رسید، آن مرکز باید تعطیل شود. در این دستورالعمل همچنین تصریح شده که اگر هر یک از دانش‌آموزان یا معلمان علایم کرونا را در بدن خود مشاهده کردند، نباید در مدرسه حضور یابند.

از ابتدای شیوع کووید ۱۹ در فرانسه تاکنون حدود ۳۱۰ هزار تن به این بیماری دچار شده و بیش از ۳۰ هزار نفر نیز جان باخته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات