تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهریور 1399 - 13:12
کد خبر : 2297

گرم‌شدن موتور خودرویی‌ها در روز «بازگشایی‌های بزرگ»/۲۵شهریور۹۹

گرم‌شدن موتور خودرویی‌ها در روز «بازگشایی‌های بزرگ»/۲۵شهریور۹۹

در روز بازگشایی‌های بزرگ، برخی از مهمترین سهم‌های بورس تهران در حراج بازگشایی شدند و اگرچه سهامداران حقوقی، فروش‌های چشمگیری را به انجام رساندند؛ اما نمادهای خودرویی پس از مدت‌ها در وضعیت صعودی قرار گرفت. بورس تهران، امروز پس از هفته‌ها اصلاح و ریزش، بار دیگر روی سبز خود را به سهامداران نشان داد. شاخص

در روز بازگشایی‌های بزرگ، برخی از مهمترین سهم‌های بورس تهران در حراج بازگشایی شدند و اگرچه سهامداران حقوقی، فروش‌های چشمگیری را به انجام رساندند؛ اما نمادهای خودرویی پس از مدت‌ها در وضعیت صعودی قرار گرفت.

بورس تهران، امروز پس از هفته‌ها اصلاح و ریزش، بار دیگر روی سبز خود را به سهامداران نشان داد. شاخص کل بورس تهران امروز با ۵۹۶۷۲.۰۱ افزایش معادل ۳.۷۱ درصد به رقم ۱۶۶۷۲۵۸.۸۳ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۵۹۴۷.۵۲ واحد افزایش به رقم ۴۲۸۸۳۷.۴۳ واحدی رسید. بیشترین تاثیر را در این افزایش را نمادهای «تاپیکو»، «فارس» و «فولاد» داشتند. نمادهای «امید» ، «خودرو» و «وملی» نیز بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس نیز امروز مثبت بود. این شاخص امروز با ۴۳۷.۱۱ واحد افزایش به ۱۷۴۵۰.۶۶ واحد رسید. نمادهای «مارون»، «آریا» و «میدکو» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «کرمان»، «بمپنا» و «تبریک» بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشتند.

غلبه امروز با فروشندگان حقوقی بود و در سهم‌هایی همچون «خودرو»، «خساپا»، «وبملت»، «وبصادر»، «فولاد»، «فملی»، «ثباغ»، «پترول» و «کاوه»، سهامداران حقوقی، فروش‌های چشمگیری را به ثبت رساندند.

امروز را می‌توان روز «بازگشایی‌های بزرگ» خواند. بسیاری از سهم‌های بزرگ امروز با حراج بازگشایی شدند و این حراج به کام نمادهایی همچون «پترول» و «تاپیکو» تمام شد. همچنین بازار سهم‌های خودرویی و وابسته به خودروسازها هم پس از مدت‌ها داغ شد. در حالی که نماد‌هایی همچون خپارس، خبهمن و ورنا پس از مدتی در وضعیت صعودی قرار گرفتند، در ساعات پایانی بازار، سه نماد خودرو، خساپا و خگستر بازگشایی شدند و اگرچه در حراج با درصد کوچکی منفی کار خود را به پایان رساندند، اما به سرعت در وضعیت صعودی قرار گرفتند تا پس از مدت‌ها بازار سهم‌های خودرویی نیز گرم شود. در این میان میزان فروش سهامداران حقوقی نیز جالب توجه بود و ۹ سهامدار حقوقی در مجموع بیش از یک میلیارد سهم را در بازار به فروش رساندند که معادل ۸۹ درصد از حجم فروش نماد ایران خودرو را شامل می‌شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات