تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1399 - 16:27
کد خبر : 2806

تالار سعادت‌آباد و روزی سرخ‌تر از هر روز

تالار سعادت‌آباد و روزی سرخ‌تر از هر روز

شاخص امروز بازار سهام، امروز با افتی تاریخی، به کف حمایتی پیش‌بینی‌شده رسید و روزهای باقی‌مانده معاملاتی هفته را تبدیل به روزهایی پر التهاب کرد. سهامداران حقوقی منتظر بازار فردا هستند تا ببینند شرایط این بازار به کجا منتهی می‌شود و آیا این سقوط آزاد ادامه خواهد یافت یا خیر؟   شاخص کل بورس تهران

شاخص امروز بازار سهام، امروز با افتی تاریخی، به کف حمایتی پیش‌بینی‌شده رسید و روزهای باقی‌مانده معاملاتی هفته را تبدیل به روزهایی پر التهاب کرد. سهامداران حقوقی منتظر بازار فردا هستند تا ببینند شرایط این بازار به کجا منتهی می‌شود و آیا این سقوط آزاد ادامه خواهد یافت یا خیر؟

 

شاخص کل بورس تهران امروز با ۵۱۸۹۱.۱۱ واحد افت معادل ۳.۴۳ درصد تا  ۱,۴۶۲,۳۸۲.۰۷ واحدی کاهش یافت؛ کاهشی که از نقاط حمایتی قبلی شاخص پایین‌تر آمد و نگرانی‌های گسترده‌ای را در میان سهامداران دامن زد.

 

شاخص هم وزن بورس تهران هم با  ۵۷۳۵.۲۵ واحد کاهش به ۴۰۰۷۰۲.۹۲ واحدی رسید و نشان داد که بازار با افت قابل توجه دیگری در یک روز معاملاتی مواجه شده است؛ مسئله‌ای که نگرانی سهامداران را دامن زد.

 

امروز بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فولاد»، «فارس» و «فملی» داشتند و در مقابل نمادهای «کفرا»، «ختور»، و «کحافظ» هم بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص داشتند.

 

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز با ۴۴۶.۳۱ واحد کاهش به ۱۷,۲۷۴.۷۷ واحدی رسید.

 

نمادهای «میدکو»، «آریا» و «مارون» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «کوثر»، «بنو» و «اپرداز» هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

 

بحث درباره دلایل کاهش شدید شاخص در روزهای اخیر، محوری نظرات کارشناسی منتشر شده در رسانه‌ها بود. از یک‌سو کاهش‌های مقطعی قیمت دلار، پس از رشد چشمگیر بهای آن و احتمال آزادسازی برخی منابع مالی کشور باعث ایجاد تردید در بازار سرمایه شده است و از سوی دیگر شایعاتی به گوش می‌رسد که دست‌هایی در کار است تا با ایجاد شوک‌های کاهشی در بازار سرمایه، شرایط مدیرعامل بورس تهران را سخت‌تر از گذشته و فشارها برای تغییر در سطح مدیریت بازار سرمایه را بیشتر کنند.

 

بحث نامشخص بودن زمان بازگشایی نماد «شستا» نیز از دیگر موضوعات مطرح در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بود و سهامداران این نماد، خواستار روشن شدن تکلیف این اَبَرهلدینگ بازار سرمایه شده‌اند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات