تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 2:20
کد خبر : 10488

دلبستگی دولت به قیمت‌گذاری دستوری

دلبستگی دولت به قیمت‌گذاری دستوری

بازار سهام در بیستمین روز شهریور با اندکی رشد (حدود ۳دهم درصد) هفته را با سبزپوشی شروع کرد و شاخص کل روی یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد ایستاد.   دلار هم مجددا حرکت خود به سمت کانال ۲۸ هزار تومانی را شروع کرد تا در نهایت روی ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان روز را

بازار سهام در بیستمین روز شهریور با اندکی رشد (حدود ۳دهم درصد) هفته را با سبزپوشی شروع کرد و شاخص کل روی یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد ایستاد.

 

دلار هم مجددا حرکت خود به سمت کانال ۲۸ هزار تومانی را شروع کرد تا در نهایت روی ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان روز را به پایان ببرد.

 

در بازار سرمایه هر چند رشد روز جمعه قیمت فلزات در بازار جهانی زمینه‌ساز افزایش تقاضا برای سهام کالایی شده بود، اما سخنان اخیر تیم اقتصادی دولت که از علاقه آنها به قیمت‌گذاری دستوری در اقتصاد حکایت داشت، سبب ترس و ناامیدی بورس‌بازان و تشدید فشار عرضه در تالار شیشه‌ای شد.

 

وزیر اقتصاد دولت سیزدهم پیش از وزارت و بعد از آن بارها مخالفت خود را با قیمت‌گذاری دستوری کالاها به ویژه سیمان و فولاد و … آشکار ساخته بود اما آنچه اینک از سوی سایر وزرای اقتصادی به گوش می‌رسد نشان می‌دهد کابینه سیزدهم از این لحاظ دست‌‌کمی از جهت‌گیری‌های اقتصادی دولت قبلی ندارد.

 

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس به نقل از وزیر صمت گفته است: در نشستی که با وزیر جدید صمت داشتیم، قول دادند قیمت هر پاکت سیمان ظرف ۱۵ روز به‌۲۵هزار تومان برسد و قیمت میلگرد هم در ۳ مقطع یک ماهه به‌طور کامل ساماندهی شود.

 

از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی، در اظهاراتی که اخیرا در خراسان جنوبی داشته و خواسته مردم دیگر نگران مسکن نباشند، در جهت ساخت سالی یک میلیون مسکن روی قیمتگذاری دستوری سیمان و فولاد حساب باز کرده است.

 

نتیجه این مواضع اینکه صنعت سیمان رکورددار خروج پول حقیقی بود و افزایش فشار فروش منجر به‌شکل‌گیری صف‌فروش در بیشتر نمادهای ‌این گروه شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات