تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 آبان 1399 - 18:45
کد خبر : 2954

حوادث تروریستی فرانسه و پرتاب جهان به پنج سال پیش

حوادث تروریستی فرانسه و پرتاب جهان به پنج سال پیش

کلیسای نوتردام شهر نیس فرانسه، امروز ۲۹اکتبر(هشتم آبان‌ماه) شاهد قتل سه نفر از جمله زنی بود که سربریده شد.   بنا بر اعلام مقامات محلی نیس، فرد مسلح به چاقو هنگام حمله به شهروندان فرانسوی تکبیر می‌گفت.   وقایع امروز ادامه رخدادهایی است که از انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز نشریه «شارلی ابدو» شروع شد و به

کلیسای نوتردام شهر نیس فرانسه، امروز ۲۹اکتبر(هشتم آبان‌ماه) شاهد قتل سه نفر از جمله زنی بود که سربریده شد.

 

بنا بر اعلام مقامات محلی نیس، فرد مسلح به چاقو هنگام حمله به شهروندان فرانسوی تکبیر می‌گفت.

 

وقایع امروز ادامه رخدادهایی است که از انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز نشریه «شارلی ابدو» شروع شد و به قتل یک معلمی فرانسوی رسید. بعد از آن مقامات پاریس از «آزادی بیان» حمایت و «تروریسم» را محکوم کردند. در کشورهای اسلامی اعتراضاتی شکل گرفت و امروز…

پاریس

اواخر آبان‌ماه پنج سال پیش بود که شهر پاریس شاهد یکی از بزرگترین حوادث تروریستی اروپا بود؛ در این مجموعه حوادث که بزرگترین آن در در تئاتر باتاکلان به وقوع پیوست بیش از ۱۴۰ فرانسوی از پای درآمدند.

 

رویدادهای امروز دقیقا تکراری از رویدادهای سال ۲۰۱۵ فرانسه است؛ انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام (ژانویه)، مواضع رهبران پاریس و اروپا، واکنش مسلمانان و در نهایت کشتار (نوامبر)

 

جهان از آن زمان تا اکنون وقایع زیادی را پشتِ سر گذاشته است از جمله بروز ترامپیسم، راست‌گرایی افراطی و گسترش رویکردهای پوپولیستی در گستره بین‌الملل.

 

کرونا واقعه دیگری بود که طی کمتر از یک سال جهان را به شکلی دیگر درآورد و امروز باز دنیا حول محور حوادث فرانسه جایی درجا زده که پنج سال پیش همانجا بود.

 

جهان با همه فرازونشیب‌هایش گرد است و تاریخ هم تکرارشدنی. در این میان ماییم که می‌توانیم از این تکرار عبرت بگیریم یا مایه عبرت دیگران شویم.

 

محمد موسی کاظمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات