تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آبان 1399 - 13:58
کد خبر : 3066

از این ستون به آن ستون فرج است

از این ستون به آن ستون فرج است

شمارش نتایج انتخابات آمریکا ظهر روز چهارشنبه ۱۴ آبان متوقف شد و احتمالا فردا یا نهایتا پس‌فردا مشخص می‌شود چه کسی به کاخ سفید راه می‌یابد. در حالی که بسیاری امیدوار بودند بایدن بتواند بر ترامپ غلبه کرده و آمریکا دستش را تا حدی از گلوی ایرانیان بردارد، اوضاع کاملا به زیان نامزد دموکرات‌ها است.

شمارش نتایج انتخابات آمریکا ظهر روز چهارشنبه ۱۴ آبان متوقف شد و احتمالا فردا یا نهایتا پس‌فردا مشخص می‌شود چه کسی به کاخ سفید راه می‌یابد.

در حالی که بسیاری امیدوار بودند بایدن بتواند بر ترامپ غلبه کرده و آمریکا دستش را تا حدی از گلوی ایرانیان بردارد، اوضاع کاملا به زیان نامزد دموکرات‌ها است.

با این حال باید گفت از این ستون به آن ستون فرج است. در این میان بد نیست به این موضوع فکر کنیم در صورتی که ترامپ باز هم رئیس‌جمهور شد چطور حال خودمان را خوب کنیم.

این روزها، در بحبوحه تشدید تحریم‌ها و افزایش تنگناهای معیشتی، تبعات اقتصادی ناشی از شیوع گسترده کرونا هم مزید بر علت شده تا شهروندان فشارهای روانی بیشتری را در ارتباط با مسائل اقتصادی تحمل کنند.

حالا که قیمت‌ همه‌چیز افسارگسیخته شده، بسیاری از افراد حسرت گذشته را می خورند؛ حسرت خریدهای به تعویق افتاده، پول‌های خاک‌خورده در حساب‌های بانکی و کارهای بر زمین مانده‌ای که به خاطر افت شدید ارزش ریال، دیگر توان مالی برای انجامشان نیست.

پایانی برای خیلی از خود‌خوری‌ها نمی‌شود متصور شد و برای بسیاری به سرعت نگرانی‌ها به موضوعی برای نشخوار فکری وسواس‌گونه مبدل می‌شود.

اگر شرایط تغییر نمی‌کند، دست‌کم خودمان با تغییر نگاه و زاویه دید، به خودمان کمک کنیم. عمیق‌تر به ماجرا نگاه کنیم و به این پرسش جواب دهیم غصه چه چیزی را می خوریم؟ باور کنیم دنیا با غصه خوردن ما اصلا تغییر نمی‌کند، چرخ گردون بدون توقف می‌گردد و زندگی بالا و پایین دارد، روزهای بد و خوب به مرور می گذرد و فردا نگاهمان به روزی که در آن هستیم متفاوت است.

نکته مهم دیگر اینکه معلوم نیست چیزی که امروز از آن می‌ترسیم برای ما بدترین گزینه باشد. پس ضرری ندارد اگر زمزمه کنیم «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد»

 

✍️ نوشتاری از مریم معروفی

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات