تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آذر 1399 - 18:13
کد خبر : 3520

بمب‌افکن‌های آمریکایی چه می‌گوید؟ در ملاقات بن‌سلمان، نتانیاهو و پمپئو چه گذشت؟

بمب‌افکن‌های آمریکایی چه می‌گوید؟ در ملاقات بن‌سلمان، نتانیاهو و پمپئو چه گذشت؟

روزنامه‌های مهم اسرائیلی مثل یدیعوت احارنوت و هاآرتص امروز از دیدار نتانیاهو و پمپئو با بن‌سلمان در خاک سعودی خبر دادند.   مواضع و تایید و تکذیب‌های مقامات سعودی و اسرائیلی به شکلی است که می‌گوید این دیدار انجام شده و البته «وال استریت ژورنال» نوشته که این ملاقات چندان ثمربخش نبوده است.   در

روزنامه‌های مهم اسرائیلی مثل یدیعوت احارنوت و هاآرتص امروز از دیدار نتانیاهو و پمپئو با بن‌سلمان در خاک سعودی خبر دادند.

 

مواضع و تایید و تکذیب‌های مقامات سعودی و اسرائیلی به شکلی است که می‌گوید این دیدار انجام شده و البته «وال استریت ژورنال» نوشته که این ملاقات چندان ثمربخش نبوده است.

 

در تشریح شرایط منطقه و بستر مذاکرات مثلثی می‌توان گفت که جمهوری اسلامی برای کسب حداکثر برگ‌های برنده در مذاکرات آتی میزان غنی‌سازی هسته‌ای را افزایش داده و از دید برخی ناظران، حمله موشکی انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان هم از منظر قدرتنمایی نظامی تهران قابل بررسی است. برخی رسانه‌ها هم اواخر آبان‌ماه از الحاق یک شناور جنگی اقیانوس‌پیما به نام رودکی به نیروی دریایی سپاه خبر داده‌اند.

 

در مقابل، ترامپ هم بی‌میل نیست خاورمیانه‌ای آتش زده را برای بایدن باقی بگذارد. «نیویورک تایمز» هفته گذشته از جلسه رئیس‌جمهور آمریکا و مشاورانش برای طرح‌ریزی حمله به ایران خبر داد.

هر چند طی روزهای اخیر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرده به دنبال درگیری با ایران نیست اما تصریح کرد آماده است تا به هرگونه تهدید علیه منافع واشنگتن و متحدانش پاسخ گوید.

 

چند روز پیش، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن ابزار نگرانی از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، به ضرورت حفظ امنیت بازرسان این نهاد اشاره کرده‌است.

 

به گزارش ایران مامن، در حالی که اروپایی‌ها از ایران خواسته‌اند به سرعت به تعهداتش در برجام بازگردد، بمب‌افکن‌های بی۵۲آمریکا روی منطقه به پرواز درآمده‌اند.

 

علاوه بر این، «فاکس نیوز» از نشست و برخاست چند جنگنده دیگر آمریکایی و نیز هواپیماهای نظامی بعضی کشورهای اروپایی مثل فرانسه و انگلیس در پایگاه‌ها منطقه خبر داده و فضایی عملیاتی را به تصویر می‌کشد که شاید بتوان آن را با محتوای جلسات سه‌گانه سعودی-آمریکایی- ارتباط داد و باید دید که چه موضوعی مخالفت ریاض را برانگیخته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات