تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آذر 1399 - 2:14
کد خبر : 3642

مقالات تند مهدی نصیری علیه غرضی و زنگنه

مقالات تند مهدی نصیری علیه غرضی و زنگنه

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۷۶ ساعت شش بعد از نماز صبح، براى کوه‌نوردى به دربند رفتیم. از راه سربند به ارتفاعات تا روستاى پس‏‌قلعه رفتیم و برگشتن از راه پس‌قلعه مراجعت ‏کردیم. در حاشیه پس‌‏قلعه، تعداد زیادى قهوه‌‏خانه و کافه است. با تعداد زیادى از مردم و کوه‏نوردان در مسیر برخورد و احوال‏ پرسى‏ کردیم. در

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۷۶

ساعت شش بعد از نماز صبح، براى کوه‌نوردى به دربند رفتیم. از راه سربند به ارتفاعات تا روستاى پس‏‌قلعه رفتیم و برگشتن از راه پس‌قلعه مراجعت ‏کردیم.

در حاشیه پس‌‏قلعه، تعداد زیادى قهوه‌‏خانه و کافه است. با تعداد زیادى از مردم و کوه‏نوردان در مسیر برخورد و احوال‏ پرسى‏ کردیم.

در پس‌‏قلعه، حدود هشتاد خانواده زندگى مى‌کنند. دبستان پنج‏ کلاسه دارد، ولى بچه‌ها براى راهنمایى و دبیرستان، به ‏شمیران مى‌روند و کار مشکلى است؛ باید پیاده بروند. تله‏‌سیژ، فقط یک روز در هفته کار مى‌کند و دانش‌آموزان را رایگان مى‌برند. تقاضاى گاز و حمام و… داشتند.

مقدارى هم در مسیر شیرپلا از پس‏‌قلعه به بالا رفتیم. وقت‏مان تمام شد و مراجعت کردیم. در کافه‌اى نشستیم و صبحانه تخم مرغ و عسل و سرشیر خوردیم. چند نفرى از کوه‏نوردان هم آنجا بودند که پول صبحانه آنها را هم دادیم. چند نفر دانشجو بودند. از خطبه جمعه من تشکر کردند و صریحاً از رهبرى به خاطر مسایل ثروت‏‌های بادآورده و شهردارى‌ها انتقاد مى‌کردند که نشان بدى است. یک نفر هنرمند عکاس، وضع خودش را گفت.

در مسیر به یک گروهان ارتشى هم برخورد کردیم که سربازان را به شیر‏پلا مى‌بردند و جمعى از نیروهاى انتظامى ‏که از مازندران و لرستان، براى کمک به انتظامات تهران براى اجلاس سران کنفرانس سران اسلامى آمده‌اند.

ساعت نُه به منزل رسیدیم. عفت براى سفر قم از خانه بیرون رفته بود. لباس‌هایم در اتاق بود و کلید نداشتم. با تلفن موبایل به عفت خبر دادند. به خانه برگشت که در اتاق را باز کند؛ ساعت ده به دفترم رسیدم.

آقایان عباس ملکى و مهدى نصیرى مدیر ماهنامه صبح آمدند. آقاى نصیرى براى نوشته‌های افراطى‌اش در مورد مدیران و مسایل کشور توضیحاتى داد و من نصیحتش‏ کردم و گفتم از این‏کارهاى بى‏ ثمر و مُضر انجام ندهد. گفتم براى رفع شبهه‌ها و جواب سئوالاتش از محسن توضیح بخواهد و به محسن گفتم کمکش‏ کند؛ اخیراً مقالات تندى علیه آقایان سیدمحمد غرضى و بیژن نامدار زنگنه نوشته است.

آقاى کریمى از وزارت اطلاعات آمد. از احتمال مقابله به مثل جناح چپ علیه مدیران جناح راست، به خاطر انتقام مسأله شهردارى تهران، اظهار نگرانى ‏کرد و علاج خواست.

دکتر رمضان، برادر شهید فتحى شفاقى و رهبر سازمان جهاد اسلامى فلسطین آمد و از بالا رفتن محبوبیت جهاد در بین فلسطینی‌‌ها گزارش داد و گفت، در سنجش افکار عمومی جدید توسط فتح، جهاد ۱۲ درصد، حماس ۲۰ درصد و فتح ۳۰ درصد مقبول بوده‌اند. ضمن تشکر از کمک‌هاى ایران، خواست‏ که ایران کمکش را بیشتر کند.

عصر مصاحبه‌اى براى سالگرد فوت حاج احمدآقا کردم.

شب به خانه آمدم. عفت از قم برگشته و گفت اخوان مرعشى معتقدند که کیفیت برخورد حکومت با مسأله آیت‏‌الله منتظرى به نفع آیت‏‌الله منتظرى تمام شده است.

آقاى حسین مرعشى نماینده کرمان آمد و گفت وضع مجلس خوب نیست و نمایندگان خط روشنى ندارند و سرگردانند. از من خواست‏ که به مجلس بروم. گفت این را دو جریان چپ و راست و مستقل‌ها مى‌خواهند. گفت تکیه رهبرى روى دفاع از ولایت‏ فقیه در مسأله آیت‌‏الله منتظرى را حمل بر ضعف و نیاز مى‌کنند و تهدید ایشان هم اثر بدى در افکار عمومی داشت.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات