تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 12:54
کد خبر : 4529

سامانه تردد یا سرگردانی؟ کرونا منتظر مجوز شما نمی‌ ماند

سامانه تردد یا سرگردانی؟ کرونا منتظر مجوز شما نمی‌ ماند

در حالی که بیش از یک ماه از ممنوعیت تردد بین استانی به منظور کنترل موج جدید شیوع بیماری کرونا می گذرد، فرمانداری تهران در اقدامی جدید به منظور کاهش مراجعه حضوری، سامانه «ثبت نام بین شهری تهران» را راه اندازی کرده است.   به گفته «ایمان قربانی» مشاور فرماندار و رئیس روابط عمومی فرمانداری

در حالی که بیش از یک ماه از ممنوعیت تردد بین استانی به منظور کنترل موج جدید شیوع بیماری کرونا می گذرد، فرمانداری تهران در اقدامی جدید به منظور کاهش مراجعه حضوری، سامانه «ثبت نام بین شهری تهران» را راه اندازی کرده است.

 

به گفته «ایمان قربانی» مشاور فرماندار و رئیس روابط عمومی فرمانداری تهران، شهروندان تهرانی می توانند از روز سه شنبه مورخ ۱۶/۱۰/۱۳۹۹ جهت تردد بین شهری در سامانه صدور مجوز به نشانی https://moi.ir/taradod  مراجعه و ثبت نام کنند.

 

به گفته قربانی درخواست تردد، با مستندات ارائه شده توسط کارشناسان فرمانداری تهران بررسی (تائید یا عدم تائید) و در سامانه مربوطه قسمت پیگیری درخواست قابل مشاهده می باشد که در مدت حداقل ۲۴ ساعت به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

 

خبر راه اندازی این سامانه در حالی رسانه ای شد که تا این لحظه سامانه مورد نظر همچنان از دسترس خارج بوده و راهی برای ورود به آن و یا اخذ مجوز وجود ندارد!

تا پیش از این بسیاری از شهروندان در سراسر کشور به منظور تردد بین شهری با اتومبیل شخصی جهت انجام امور روزمره با مراجعه به فرمانداری ها و اخذ مجوز لازم برای تردد اقدام می کردند. این درحالی است که تردد بین استانی با اتوبوس، قطار و هواپیما بلامانع است! به گفته کارشناسان یکی از راه های انتقال ویروس کرونا، حضور در فضاهای بسته است و تردد با وسایل حمل و نقل عمومی سرعت این انتقال را افزایش می دهد.

 

باید در نظر داشت که اگر هدف از این کار کنترل ویروس کرونا است که باید به مانند بسیاری از کشورهای درگیر، قرنطینه به صورت کامل و برای مدت زمانی مشخص صورت بگیرد و از هر گونه تردد جلوگیری شود. در غیر این صورت ویروس کووید ۱۹ برای انتقال نیازی به مجوز نهادهای حاکمیتی ندارد!

 

به هر تقدیر مشخص نیست منع تردد تنها جهت کنترل ویروس کرونا است یا چیز دیگر، اما آن چه مشخص است، سرگردانی مردم در انجام امور روزمره و تردد بین شهری است که هر بار با اقدامی شتاب زده از جانب مسئولان، نه تنها باری از مشکلات آن ها کم نکرده، بلکه مدام بر این بار افزوده است.

 

از زمان شیوع کرونا در ایران بسیاری از مشاغل و کسب و کارها با مشکلات عدیده ای روبرو شده و برخی هم به نابودی کامل کشیده شدند که تاکنون به دلیل عدم هماهنگی میان بسیاری از نهادهای حاکمیتی، راه اندازی مجدد این مشاغل همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات