تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1399 - 14:24
کد خبر : 2675

روایت «یک حماقت» در روزنامه صداوسیما

روایت «یک حماقت» در روزنامه صداوسیما

بی‌توجهی بعضی شهروندان به پروتکل‌های بهداشتی به ویژه ماسک‌زدن در اماکن عمومی، باعث شد دولت اعلام کند بی‌ماسک‌ها را جریمه خواهد کرد.   بر اساس مصوبه تازه ستاد ملی مقابله با کرونا، از این به بعد کسانی که در خیابان و اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی کنند، جریمه خواهند شد. مبتلایان به کرونا هم

بی‌توجهی بعضی شهروندان به پروتکل‌های بهداشتی به ویژه ماسک‌زدن در اماکن عمومی، باعث شد دولت اعلام کند بی‌ماسک‌ها را جریمه خواهد کرد.

 

بر اساس مصوبه تازه ستاد ملی مقابله با کرونا، از این به بعد کسانی که در خیابان و اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی کنند، جریمه خواهند شد. مبتلایان به کرونا هم اگر قرنطینه خود را بشکنند، متخلف محسوب شده و جریمه می شوند.

 

دستگاه‌های دولتی هم از ارائه خدمت به کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، منع شده‌اند.

 

رانندگان تاکسی هم در قبال استفاده مسافرانشان از ماسک مسئولیت دارند.

 

در اولین روز اجرای این مصوبه با کمک بازرسان وزارت بهداشت، بسیج، نیروی انتظامی و ضابطان قضائی و بهره‌گیری از امکاناتی مثل دوربین‌های سطح شهر، چهره‌نگاری، سیستم های موبایل و ….، «جام جم» روزنامه صداوسیما خبرنگار خود را «بدون ماسک» به سطح شهر فرستاد تا به گفته خودش «یک روز بدون ماسک؛ بدون جریمه» را روایت کند.

 

به گزارش ایران مامن، این اقدام پرخطر، آن هم در روزهایی که کرونا در شهر جولان می دهد، بیشتر به روایتی از حماقت می‌ماند تا شرح وضعیت موجود. اگرچه دولت تصمیم دارد با اقدامات پلیسی میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه را افزایش دهد و به این ترتیب افسار کرونا را بکشد، ولی بخش مهمی از موفقیت این اقدام، در گروی مسئولیت‌پذیری تک تک افراد جامعه در زمینه رعایت بهداشت است.

 

«ایرج حریرچی» معاون وزارت بهداشت در این باره گفته، مردم باید این مصوبه را یک نوع دستاورد ببینند و خودشان همکاری کنند همان‌طور که درباره بستن کمربند و رعایت خط قرمز از قوانین پیروی می‌کنند.

 

با این حال، کرونا به موضوعی برای رقابت جناح‌های سیاسی تبدیل شده و اقدامات «مچ گیرانه» بی‌توجه به سلامت مردم، تنها اوضاع را بدتر می‌کند. به همین خاطر شاید بشود به خیلی‌ها حق داد که مصوبه جدید را کیسه‌دوزی کرونایی برای کسب درآمد بدانند تا اقدامی موثر برای پیشگیری.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات