تاریخ انتشار : یکشنبه 21 دی 1399 - 22:44
کد خبر : 4657

اعتراض میرحسین موسوی به خاتمی

اعتراض میرحسین موسوی به خاتمی

یکشنبه ۲۱ دى ۱۳۷۶/ ۱۲ رمضان ۱۴۱۸/ ۱۱ ژانویه ۱۹۹۸   آقاى دانیالى آمد. از دوران همکاری گذشته و محبت‌هاى من قدردانى کرد. هنوز مسئولیت تشریفات نهاد ریاست‏ جمهورى را دارد؛ دفتر رییس ‏جمهور را در حال رکود که از کم‏ اطلاعى رییس ‏دفتر و نیروهاى جدید دفتر متأثر است. نمایندگان رهبرى در عقیدتى‌ سیاسى‏

یکشنبه ۲۱ دى ۱۳۷۶/ ۱۲ رمضان ۱۴۱۸/ ۱۱ ژانویه ۱۹۹۸

 

آقاى دانیالى آمد. از دوران همکاری گذشته و محبت‌هاى من قدردانى کرد. هنوز مسئولیت تشریفات نهاد ریاست‏ جمهورى را دارد؛ دفتر رییس ‏جمهور را در حال رکود که از کم‏ اطلاعى رییس ‏دفتر و نیروهاى جدید دفتر متأثر است.

نمایندگان رهبرى در عقیدتى‌ سیاسى‏ هاى نیروهاى مسلح، آقایان صفایى، رحمانى، نیازى و قائمى آمدند. گفتند اظهارات آیت ‏الله منتظرى و نحوه برخورد با ایشان، ذهن بعضى از نیروها را مسأله‌دار کرده و از من سیاست برخورد و سیاست تبلیغی را سئوال کردند. گفتم، در تبلیغات اهمیت و ضرورت ولایت فقیه را و توطئه دشمنان براى تضعیف این محور وحدت ملى را باید توضیح داد. نحوه برخورد به عهده شوراى عالى امنیت است و از آنها بپرسند.

عصر آقاى عباس آخوندى معاون سیاسی صدا و سیما آمد. راجع به مسایل مربوط به مصاحبه آقاى خاتمى، مطالبى داشت و گفت آیت‌الله خامنه‌اى راضى نیستند، ولى به صدا و سیما چیزى نگفته‌اند. اطلاعاتى ارایه داد که جناح چپ درصدد تضعیف موقعیت رهبرى است و قرار دارند این گونه مسایل را به میان مردم بکشندکه ثابت‏ کنند رهبرى، مخالف حل مشکلات‏ند. از من خواست که با رهبرى براى نجات انقلاب از این توطئه‌ها همکارى کنم. گفت صدا و سیما بنا دارد، بعضى از اظهارنظرهاى مخالف روزنامه‌ها را نقل کند.

شب آقاى خاتمى  رییس جمهور آمد. نگران عوارض اظهاراتش در مصاحبه با شبکه خبری سی‏ ان‏ ان در داخل است؛ به خصوص‏ که روزنامه‌های رسالت، جمهورى اسلامى و کیهان و بعضى از نمایندگان، دو روز است که شروع به انتقادهاى تند کرده‌اند و روى مسأله اظهار تأسف از حادثه اشغال لانه جاسوسى آمریکا و تعریف از تمدن مردم آمریکا، مانور مى‌دهند و مطمئن نیست که رهبرى هم ناراضى نباشند. گفت امروز مهندس میرحسین موسوى هم به ایشان اعتراض کرده و با توضیحاتى که به ایشان و مسیح مهاجرى داده‌اند، آنها را قانع‏ کرده است. گفت دفتر تحکیم وحدت و مجمع روحانیون مبارز تهران و سایر گروه‌هاى بسیج خط امام، حمایت مى‌کنند. نگران بود که صدا و سیما هم به تدریج انتقاد مى‌کند. درباره متن جواب به پیام آمریکا توسط سفارت سوییس مشورت‏ کرد. متنی‏ که تهیه کرده‌اند، به نظر ایشان مقدارى تند است؛ قرار شد تعدیل شود، ولی از عکس‌العمل‌هاى جهانى راضى است.
نگرانی ایشان به جا است؛ روزنامه‌ها اگر به این برخوردها ادامه دهند، دولت ضعیف خواهد شد. امروز بعضى‌ها به اهانت و هتک‏ حرمت رسیده‌اند و مخصوصاً با توجه به وضع بودجه و ارزان‏ شدن قیمت نفت، مقدارى هم راجع به وضع اقتصاد و راه علاج صحبت شد. توقع دارند که من در جهت تغییر نظر رهبرى کمک‏ کنم. گفت، فعلاً در مذاکره با من، بیش از هر فرد دیگرى احساس اعتماد و آرامش مى‌کند و با چپی‌ها میانه خوبی ندارد.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۷۶

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات