تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1399 - 15:31
کد خبر : 4932

پیش‌بینی محدوده قیمت دلار و تاثیر آن بر بازار بورس، طلا و خودرو

پیش‌بینی محدوده قیمت دلار و تاثیر آن بر بازار بورس، طلا و خودرو

بازارهای موازی طی روزهایی که گذشت وضعیتی مشابه بازار سهام را تجربه کردند و با روند کاهشی شدید در روزهای ابتدایی هفته همراه شدند.   قیمت دلار که تا صبح روز سه شنبه تا ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش داشت، در ادامه با افزایش حدودا ۱۰ درصدی همراه شد و در نهایت روی محدوده

بازارهای موازی طی روزهایی که گذشت وضعیتی مشابه بازار سهام را تجربه کردند و با روند کاهشی شدید در روزهای ابتدایی هفته همراه شدند.

 

قیمت دلار که تا صبح روز سه شنبه تا ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش داشت، در ادامه با افزایش حدودا ۱۰ درصدی همراه شد و در نهایت روی محدوده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان به تعادل رسید.

 

«پویا بهمنی» کارشناس سرمایه گذاری در گفت‌وگو با ایران مامن اظهار داشت: به نظر می رسد دلار می تواند در منطقه تعادلی ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان نوسانات طولانی مدتی را تجربه کند. همچنین در بازارهای طلا، سکه، خودرو که متاثر از نوسانات دلار هستند، با کاهش نسبی قیمت‌ها، حجم معاملات افزایش یافته است. در این بین بازار مسکن تنها بازاری است که چسبندگی قیمتی زیادی دارد و شدت نوسانات در آن بسیار کم است و کاهش قیمت محسوس در آن مستلزم تداوم شرایط فعلی در میان مدت است.

 

این کارشناس اقتصادی می‌افزاید: رونق و رشد بازار در کوتاه مدت و میان مدت نیازمند کاهش انواع ریسک های ذکر شده به منظور جذب نقدینگی بخش حقیقی است و کاهش ریسک میسر نیست مگر با همسویی نهادهای سیاست گذار و بانک مرکزی که باید دید این همسویی چه موقع و به چه شکل رخ خواهد داد. ولی در بلندمدت عامل تاثیر گذار، ارزندگی شرکت ها و سودآوری آن ها است که با توجه به متغیرهای کلان اقتصادی و سیاسی داخلی و بین المللی، اکثر شرکت ها بخصوص شرکت های دلار محور، با افزایش سودسازی همراه خواهند بود و این موضوع سرمایه‌گذاران را به سمت بازار سرمایه خواهد کشاند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات