تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 - 0:02
کد خبر : 5316

قانون بقای کرونا

قانون بقای کرونا

بلومبرگ به تازگی به نقل از متخصصان بهداشت جهانی خبر داده، با روند فعلی واکسیناسیون، جهان تا ۷ سال دیگر درگیر کرونا خواهد بود.   این دیدگاه هرچند ناامیدکننده به نظر می‌رسد اما واقعیت این است که پیش از این عنوان شده‌بود، این ویروس هرگز از بین نخواهد رفت.   به گفته کارشناسان، محتمل‌ترین سناریو

بلومبرگ به تازگی به نقل از متخصصان بهداشت جهانی خبر داده، با روند فعلی واکسیناسیون، جهان تا ۷ سال دیگر درگیر کرونا خواهد بود.

 

این دیدگاه هرچند ناامیدکننده به نظر می‌رسد اما واقعیت این است که پیش از این عنوان شده‌بود، این ویروس هرگز از بین نخواهد رفت.

 

به گفته کارشناسان، محتمل‌ترین سناریو این است که این بیماری در برخی نواحی که افراد زیادی مبتلا یا واکسینه شده‌اند به پایان می‌رسد، اما همچنان در سطوح پایین‌تر شیوع پیدا خواهد کرد.

 

در موارد مشابه، فقط آبله سیاه آن‌هم طی ۱۵ سال از کره‌ زمین ریشه کن شده است.

 

سارس که یک کروناویروس مشابه است در اواخر سال ۲۰۰۲ پدیدار شد و بیش از ۸۰۰۰ نفر را آلوده کرد اما بر اثر محدودیت های شدید، ردیابی مخاطب و قرنطینه در سال ۲۰۰۴ از بین رفت.

 

درباره کووید۱۹ برخی کارشناسان می‌گویند حتی اگر ویروس به طریقی از بین انسان ها حذف شود، می‌تواند در حیوانات گردش کند و دوباره به انسان سرایت کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات