تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 - 23:05
کد خبر : 5752

روپایی بایدن با توپ برجام در مونیخ

روپایی بایدن با توپ برجام در مونیخ

بعد از اعلام بازگشت آمریکا به پیمان آب و هوایی پاریس و در روزی که جهان به نخستین سخنرانی بین‌المللی رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس مونیخ چشم دوخته بود، «جو بایدن» ضمن تکرار ضرورت مقابله با اقدامات «بی‌ثبات‌کننده» تهران در منطقه، از آمادگی برای بازگشت به گروه ۱+۵ خبر داد.   به گزارش ایران مامن، همزمان،

بعد از اعلام بازگشت آمریکا به پیمان آب و هوایی پاریس و در روزی که جهان به نخستین سخنرانی بین‌المللی رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس مونیخ چشم دوخته بود، «جو بایدن» ضمن تکرار ضرورت مقابله با اقدامات «بی‌ثبات‌کننده» تهران در منطقه، از آمادگی برای بازگشت به گروه ۱+۵ خبر داد.

 

به گزارش ایران مامن، همزمان، کاخ سفید اعلام کرد که پیشنهاد میانجیگری اروپا را برای مذاکره با ایران پذیرفته است.

 

دولت بایدن همچنین در راستای سیاست «گام‌های کوچک به سمت برجام» اقدامات به ظاهر مهمی را انجام داد از جمله رفع محدودیت تردد نمایندگی دیپلماتیک ایران در آمریکا و پس گرفتن درخواست شکست‌خورده دولت «دونالد ترامپ» برای راه‌اندازی «مکانیسم ماشه» علیه ایران.

 

این گام‌های آمریکا را «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه مثبت خوانده‌است؛ کشوری که در کنار تروئیکای اروپایی اعلام کرده می‌کوشد برجام را احیا کند.

 

از سوی دیگر، «رافائل گروسی» مدیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی دوم اسفند به تهران سفر می‌کند تا درباره تصمیم ایران برای خروج از پروتکل الحاقی رایزنی کند.

 

در حالی که سیگنال‌های اعضای ۱+۴ و آمریکا به سوی تهران مثبت است، اینستاگرام رهبری تاکید بر ضرورت پایان همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی ایران را بازنشر داده است.

در مجموع، این فعل‌وانفعالات را از منظری می‌توان روپایی بایدن با توپ برجام برای انداختن آن به زمین ایران توصیف کرد.

 

اعظم حمیدپور

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات