تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 - 18:09
کد خبر : 5982

روایتی متفاوت از مذاکره بانک مرکزی برای دریافت مطالبات ایران از کره جنوبی

روایتی متفاوت از مذاکره بانک مرکزی برای دریافت مطالبات ایران از کره جنوبی

به نوشته سایت «کی بی اس» وابسته به رادیو تلویزیون کره جنوبی، دیروز (چهارم اسفندماه) رئیس کل بانک مرکزی و سفیر کره جنوبی در تهران برای تسویه بدهی‌های این کشور به ایران توافق کردند. دارایی های مسدود شده ایران در بانک های کره جنوبی هفت میلیارد دلار برآورد شده است.   «سعیدرضا اتحادی» کارشناس شرق

به نوشته سایت «کی بی اس» وابسته به رادیو تلویزیون کره جنوبی، دیروز (چهارم اسفندماه) رئیس کل بانک مرکزی و سفیر کره جنوبی در تهران برای تسویه بدهی‌های این کشور به ایران توافق کردند. دارایی های مسدود شده ایران در بانک های کره جنوبی هفت میلیارد دلار برآورد شده است.

 

«سعیدرضا اتحادی» کارشناس شرق آسیا در این باره به ایران مامن گفته است: این نشست به دنبال دعوت سفیر کره جنوبی از «عبدالناصر همتی» بوده که به وی اعلام دارند یکی از راه‌هایی که می‌توان پول را به ایران انتقال داد استفاده از کانال سوئیس است.

به گفته اتحادی، کره‌ای ها به ایران اطلاع داده‌اند که این انتقال زمانبر بوده و بستگی به همراهی آمریکایی‌ها دارد. در مقابل، تحلیل کره‌ای ها هم این است که تهران برای تاثیرگذاری بر رفتار واشنگتن فشار بر سئول را افزایش داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات