تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 12:51
کد خبر : 6240

دیپلماسی زیر دود آتش‌بازی

دیپلماسی زیر دود آتش‌بازی

پنجشنبه شب گذشته بود که جنگنده‌های آمریکایی به مواضع مقاومت در منطقه بوکمال در شرق سوریه حمله کردند. «جو بایدن» بعد از آن اعلام کرد این پیامی به ایران بود که اقداماتش بی‌مجازات نمی‌ماند.   به گزارش ایران مامن، بمباران بوکمال به تلافی حملات راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل اقلیم کردستان انجام شد.

پنجشنبه شب گذشته بود که جنگنده‌های آمریکایی به مواضع مقاومت در منطقه بوکمال در شرق سوریه حمله کردند. «جو بایدن» بعد از آن اعلام کرد این پیامی به ایران بود که اقداماتش بی‌مجازات نمی‌ماند.

 

به گزارش ایران مامن، بمباران بوکمال به تلافی حملات راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل اقلیم کردستان انجام شد.

 

دیروز چهارشنبه (۱۳اسفند) و کمتر از یک هفته بعد از تلافی نظامی، پایگاه «عین الاسد» در عراق هدف ۱۴ راکت کاتیوشا قرار گرفته؛ حمله ای که آمریکایی‌ها می‌گویند یک پیمانکار نظامی در آن بخاطر سکته جانش را از دست داده است.

 

منابع عراقی اما می‌گویند در این حمله و حملات همزمان به کاروان‌های لجستیک آمریکا بیش از سه نفر کشته‌اند.

بایدن گفته آمریکا برای شناسایی مسئول حملات اقدام می‌کند و پنتاگون اعلام کرده شاید نیروهای بیشتری به عراق اعزام کند؛ یعنی دقیقا چیزی که عکس خواسته تهران و گروه‌های مقاومت است.

 

این آتش‌بازی در حالی است که گردش چرخ‌دنده‌های دیپلماسی میان ایران و غرب تند شده و آخرین نمود آن را خودداری سه کشور اروپایی از محکومیت ایران در شورای حکام آژانس می‌توان دید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات