تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399 - 22:48
کد خبر : 6333

کتک خوردن انصار حزب الله از دانشجویان

کتک خوردن انصار حزب الله از دانشجویان

یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۷۶ / ۹ ذیقعده ۱۴۱۸ / ۸ مارس ۱۹۹۸   معاونان وزارت اطلاعات آمدند. گزارش مسائل دانشجویى‏ را دادند که در اجتماع مقابل دانشگاه تهران، منجر به درگیرى و خشونت شده و نظرشان این بود که تحکیمى‌ها برنامه‌ریزى‏ کرده بودند و براى این برخوردها آمادگى داشتند و نیروهای انصار حزب‌الله، بیشتر کتک

یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۷۶ / ۹ ذیقعده ۱۴۱۸ / ۸ مارس ۱۹۹۸

 

معاونان وزارت اطلاعات آمدند. گزارش مسائل دانشجویى‏ را دادند که در اجتماع مقابل دانشگاه تهران، منجر به درگیرى و خشونت شده و نظرشان این بود که تحکیمى‌ها برنامه‌ریزى‏ کرده بودند و براى این برخوردها آمادگى داشتند و نیروهای انصار حزب‌الله، بیشتر کتک خورده‌اند، ولى ‏آنها مظلوم‏ نمایى‏ کردند و بعد هم با راهپیمایى، مسأله را به خیابان‌ها کشاندند و مأموران مهار کردند.

خبر چگونگى تعطیلى دیروز نجف ‏آباد را دادند و گفتند، فرماندار در خفا به با آنها موافق بوده و استاندار هم دیروز در دسترس نبود و سعید منتظرى فرزند آیت‏ الله منتظری هم با مظلوم‏ نمایى، مصاحبه مفصلى با رادیو فارسى ‏زبان در آمریکا کرده است.

از آینده جامعه اظهارنگرانى‏ کردند و از من انتظار داشتند که به نحوى براى هدایت جریان‌ها اقدام ‏کنم. گفتند، جریان راست، هادى و مدیر ندارد و حتى درجریان رد صلاحیت بعضى از کاندیداهاى انتخابات میان‏دوره‌ای، جناح چپ استفاده کرد؛ ضمن اینکه تعارض خودشان با حذف بعضى‌ها حل شد، مظلومیت ‏نمایى ‏هم مى‌کنند. از آثار سفر من به عربستان با اعجاب یادکردند و آن را انقلابى در روابط خارجى‌مان گفتند؛ علیرغم موذیانه برخورد کردن جناح چپ،کار آنها را راحت‏ کرد.

عصر آقای محسن قرائتى رییس ستاد اقامه نماز آمد. گزارشى از وضع مساجد داد و از من خواست به قم بیشتر برسم. از آثار سفر به مکه تمجید کرد و گفت، اقدام خروج من از نماز جمعه در اعتراض به خطیب جمعه مدینه، عکس‌العمل بسیار مثبتى در حوزه و علما و طلاب دارد.

 

شب میهمان رهبرى بودم. بیشتر به گزارش سفر به عربستان سعودی گذشت و در آخر درباره حوادث دانشگاه و نجف ‌آباد صحبت‏ کردیم؛ ایشان از دومى بیشتر ناراضى است و مقصر را آقای عبدالله نوری وزیرکشور مى‌دانند.

 

منبع: خاطرات هاشمی سال ۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات