تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 12:53
کد خبر : 6443

قسم قارون بجای سوگند بقراط

قسم قارون بجای سوگند بقراط

طی سالی که از شروع کرونا گذشت، مکررا خبر جان باختنِ پرستاران، کادر درمان و نیز شماری از پزشکان کاممان را تلخ کرد.   همزمان با مصائب و مشقات خط مقدم جنگ کرونا، سودجویی‌های فاحش دسته‌ای از پزشکان مداوم به چشم می‌آید مخصوصا آن‌هایی که در مطب‌های لوکسشان کمترین ارتباط را با کرونا دارند. از

طی سالی که از شروع کرونا گذشت، مکررا خبر جان باختنِ پرستاران، کادر درمان و نیز شماری از پزشکان کاممان را تلخ کرد.

 

همزمان با مصائب و مشقات خط مقدم جنگ کرونا، سودجویی‌های فاحش دسته‌ای از پزشکان مداوم به چشم می‌آید مخصوصا آن‌هایی که در مطب‌های لوکسشان کمترین ارتباط را با کرونا دارند. از ماجرای کارتخوان‌ها و خودداری از پرداخت مالیات که بگذریم به قراردادهای برخی پزشکان با داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها می رسیم.

با مراجعه به برخی از پزشکان دیده می‌شود فرایند ویزیت و نسخه‌نویسی در کسری از دقیقه انجام می شود. نسخه‌های جنگی یک طرف،‌ تعداد داروهایی که بیماران مجبورند بر اساس این نسخه‌ها از داروخانه‌ تهیه کنند مسئله دیگری است؛ کیسه‌های بزرگی که شامل داروهای مختلف و اغلب سرم می شود.

 

همچنین برخی از پزشکان فقط آزمایشگاه‌های خاصی را برای تست پزشکی و تشخیص بیماری قبول دارند و با بردن برگه آزمایشگاه‌های دیگر، اقدام به تجدید آزمایش می‌کنند.

 

در این وضعیت، بعضی مجبورند جان بدهند تا عده‌ای در هاله دراماتیکی که دور معنای پزشکی ایجاد شده در سایه عافیت چربتر نان بخورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات