تاریخ انتشار : دوشنبه 16 فروردین 1400 - 23:17
کد خبر : 6983

بازخوانی ماجرای یک انفجار و اتصال آن به ایران

بازخوانی ماجرای یک انفجار و اتصال آن به ایران

همزمان با تندتر شدن روند گفت‌وگوهای برجامی، تلاش‌های پیدا و پنهان اسرائیلی‌ها علیه ایران تصاعدی شده است.   از نگاه برخی تحلیلگران، نگرانی از واکنش‌ها و اقدامات غیرقابل پیش‌بینی تهران در زمینه هسته‌ای باعث شده تا غربی‌ها ترجیح دهند این پرونده را به نقطه‌ای مشخص و ایمن برسانند. با این حال تهدیداتی چون وضع تحریم‌های

همزمان با تندتر شدن روند گفت‌وگوهای برجامی، تلاش‌های پیدا و پنهان اسرائیلی‌ها علیه ایران تصاعدی شده است.

 

از نگاه برخی تحلیلگران، نگرانی از واکنش‌ها و اقدامات غیرقابل پیش‌بینی تهران در زمینه هسته‌ای باعث شده تا غربی‌ها ترجیح دهند این پرونده را به نقطه‌ای مشخص و ایمن برسانند. با این حال تهدیداتی چون وضع تحریم‌های حقوق بشری از سوی اروپا را باید تحت تاثیر اصرار لابی‌های صهیونیستی برای نگه‌داشتن جمهوری اسلامی زیر فشار مورد بررسی قرار داد.

 

البته اسرائیلی‌ها اقدامات عملیاتی و جاسوسی خود علیه ایران را کمافی السابق و حول محورهای قبلی ادامه می‌دهند که یکی از آخرین آن‌ها به انفجار چند ماه پیش دهلی باز می‌گردد.

 

اول فوریه ۲۰۲۱ (یازده بهمن ۱۳۹۹) بود که خبر وقوع انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو منتشر شد.

 

اطلاعات ارائه شده نشان داد این حمله به تعدادی از ماشین ­های پارک شده و به بخشی از ساختمان سفارت خسارات مالی وارد کرده اما تلفات جانی نداشته است.

 

 

پس از وقوع انفجار، «راشاتودی» اعلام کرد سازمان جاسوسی موساد تحقیقات مرتبط با انفجار دهلی را بلافاصله آغاز کرده است.

 

همزمان، روزنامه «تایمز اسرائیل» مدعی شد: در روند تحقیقات صورت گرفته، پاکت نامه­ ای در محل حادثه خطاب به سفیر آنها پیدا شده و این حمله را بخشی از انتقام ترور سردار قاسم سلیمانی و محسن فخری زاده خوانده است. این نامه آشکارا تهدید کرده «در هر زمان و مکانی اراده کنیم می­ توانیم به حیات شما پایان دهیم.»

 

در این رابطه ادعا می ­شود که گروه ناشناسی که خودشان را «ارتش هند» می ­خوانند؛ مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته ­اند. این سازمان تهدید کرده سربازان آنها از توان نفوذ و انجام حملات بیشتر در مناطق دیپلماتیک دهلی که به شدت محافظت می­ شود برخوردارند.

 

این واقعه به موج جدیدی از حملات سازمان یافته علیه جمهوری اسلامی ایران دامن زد. برخی از مطبوعات اسرائیلی به بررسی اهداف و انگیزه‌های ایران در انجام این حمله پرداختند و طیفی نیز به مرور مجموعه حملاتی مشغول شدند که مدعی­ بودند تهران در آنها نقش داشته است.

 

حادثه سفارت این فضا را ایجاد کرد که این ادعا طرح شود که در بمب­‌گذاری بهمن ۱۳۹۰ دهلی که موجب زخمی شدن یک دیپلمات اسرائیلی شد هم ایران نقش داشته است. البته در اسفند همان سال با تبلیغات رژیم صهیونیستی دادگاهی در هند برای سه ایرانی به اتهام ارتباط با بمب‌گذاری علیه دیپلمات اسرائیلی قرار بازداشت صادر کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات