تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 - 6:53
کد خبر : 7528

هفتاد‌وپنج‌سالگی باسابقه‌ترین ائتلاف جاسوسی

هفتاد‌وپنج‌سالگی باسابقه‌ترین ائتلاف جاسوسی

همکاری اطلاعاتی بریتانیا و آمریکا که در سال ۱۹۴۶ و بر اساس توافق‌نامه «UKUSA» تقویت شد، در نهایت به اتحاد «پنج‌چشم» (به اختصار EYFV) انجامید که نیوزلند، استرالیا و کانادا هم در آن حضور دارند.   سال ۲۰۲۱، هفتاد و پنجمین سالگرد امضاء قرارداد همکاری آژانس ارتباطات الکترونیک بریتانیا (GCHQ) و آژانس امنیت ملی آمریکا

همکاری اطلاعاتی بریتانیا و آمریکا که در سال ۱۹۴۶ و بر اساس توافق‌نامه «UKUSA» تقویت شد، در نهایت به اتحاد «پنج‌چشم» (به اختصار EYFV) انجامید که نیوزلند، استرالیا و کانادا هم در آن حضور دارند.

 

سال ۲۰۲۱، هفتاد و پنجمین سالگرد امضاء قرارداد همکاری آژانس ارتباطات الکترونیک بریتانیا (GCHQ) و آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) است؛ همکاری همواره در عالی‌ترین سطح جریان داشته و پنج‌چشم را هدایت کرده است.

رئیس ان‌اس‌ای ضمن تشریح همکاری و همراهی موجود گفته‌است: به جهت پیشرفت مستمر دنیای مدرن دیجیتال و محدودیت‌نبودن تهدیدهای جدید به مرزهای بین‌المللی، فقدان این همکاری قابل تصور نخواهد بود. ۷۵ سال همکاری و یادگیری متقابل، دستاوردهای بزرگی برای ما داشته است. این همکاری به ما کمک کرده با ارائه اطلاعات مورد نیاز رهبران، آمریکا و بریتانیای امن‌تری داشته باشیم.

 

سایت اداره ارتباطات الکترونیک بریتانیا نیز به مناسبت این همکاری بخشی از خاطرات اولین رئیس این نهاد را منتشر کرد

 

به گزارش ایران مامن، امروز ذیل اتحاد شکل‌گرفته حجم عظیمی از اطلاعات مبادله می‌شود و برنامه‌های متنوع و مشترکی تعریف شده است. استمرار این همکاری نیز حائز اهمیت بوده و همواره به ارتقاء توان دو طرف منتهی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات