تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 17:45
کد خبر : 7645

سیاست خارجی و سه موضوع داغ؛ ظریف، توافق با آمریکا و مذاکره با عربستان

سیاست خارجی و سه موضوع داغ؛ ظریف، توافق با آمریکا و مذاکره با عربستان

*بخش‌های مربوط به سیاست خارجی در سخنان دیروز رهبر انقلاب بیشترین بازتاب و بحث‌ونظر در فضای مجازی را طی ۲۴ساعت گذشته به دنبال داشت. مخالفان دولت و مذاکرات شدیدتر از قبل بر محمدجواد ظریف می‌تازند و جناح مقابل می‌گویند او مجری سیاست‌های نظام در شورای عالی امنیت ملی بوده و اکنون مذاکرات هم با هدایت

*بخش‌های مربوط به سیاست خارجی در سخنان دیروز رهبر انقلاب بیشترین بازتاب و بحث‌ونظر در فضای مجازی را طی ۲۴ساعت گذشته به دنبال داشت. مخالفان دولت و مذاکرات شدیدتر از قبل بر محمدجواد ظریف می‌تازند و جناح مقابل می‌گویند او مجری سیاست‌های نظام در شورای عالی امنیت ملی بوده و اکنون مذاکرات هم با هدایت رهبری پیش می‌رود.

 

*وزیر امور خارجه بعد از عذرخواهی از خانواده سردار سلیمانی بابت تکدر خاطر رهبر انقلاب از اظهارنظر شخصی خود، در اینستاگرام ابراز تاسف کرد.

 

*خبر المیادین از توافق ایران و آمریکا بر سر مبادله زندانیان و آزادسازی ۷میلیارد دلار ایران هر چند از سوی دو طرف تکذیب شد اما بشدت در فضای مجازی پربازتاب شد. اکسیوس هم به نقل از یک مقام صهیونیستی نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به رئیس موساد اطلاع داده است که واشنگتن قبل از بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، راه درازی را در پیش دارد.

 

*نیویورک‌تایمز خبر داد که مذاکرات ایران و عربستان جدی‌تر شده و مذاکره به سطح سفیران رسیده است. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، به‌نقل‌از مقام‌های ایرانی و عراقی مدعی‌شده ایران و عربستان، دور تازه مذاکرات‌شان در بغداد را در سطح سفیران و ماه میلادی جاری پی خواهند گرفت.

 

*سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفته است برگزاری یا تعویق زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در خردادماه منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.

 

*رییس کانون انبوه‌سازان اظهار داشته سازندگان مسکن مارگزیده شده‌اند.هزینه ساخت، متری ۲ تا ۲۰ میلیون افزایش یافته است و دلار پایین می‌آید مصالح بالا می‌رود. متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۹.۳ میلیون تومان است.

 

*سخنگوی سازمان غذا و دارو در کلاب هاوس مدعی شد سودجویان به دنبال واردات واکسن کرونا با ۱۲ برابر قیمت هستند. نگران مسیر ورود واکسن به ایران هستیم.

 

*به گزارش برخی رسانه‌ها، فائزه هاشمی رفسنجانی دیروز یکشنبه پس از مراجعه به دانشگاه آزاد  واحد پردیس و ممانعت از ورود او به داخل دانشگاه، ضمن مواجهه با نگهبان درب ورودی دانشگاه در محل بست نشست. وی  قبلا رئیس گروه حقوقی واحد پردیس بوده که به دلیل پایان قرارداد و سابقه زندان از این گروه حذف شده و بر این اساس اجازه ورود به دانشگاه را ندارد.

 

*ترکیه از دستگیری دست راست البغدادی در استانبول خبر داد. یک مرد افغان با نام مستعار باسم که دست راست ابوبکر البغدای سرکرده داعش معرفی شده، در عملیات مشترک پلیس و اطلاعات ترکیه در استانبول دستگیر شد.

 

*خبر محکومیت حسام نواب صفوی به حبس و تعلیق پرونده وکالت وی، در کنار افشاگری‌های رسمی و غیررسمی در مورد حرکات و حواشی او واکنش‌هایی در فضای مجازی به همراه داشت. حسام نواب صفوی در گفت‌وگو با مشرق پیرامون خبرهای منتشر شده از وی در فضای مجازی گفت: موضوع پیش آمده توسط دادگاه قضایی و پی‌گیری‌های مکرر طرف مقابل مبنی بر کلاهبردار بودن بنده انجام شده و رای دادگاه بر خلاف این ادعا صادر شده است. بنده از اتهام کلاهبرداری تبرئه شده‌ام و کلاهبردار نیستم.

 

*به گزارش ایران مامن، بازار داغ تقلب در امتحانات و نرخ ۵۰۰ هزار تومانی امتحان دادن بجای دیگری، ماجرای پرداخت ۲میلیونی دولت به طلاب به عنوان هزینه افطاری، اظهارات حسین شریعتمداری که گفته مگر مملکت بی‌صاحب است که برخی نامزد انتخابات می‌شوند، تجمع اعتراضی رد صلاحیت شدگان شوراها در پیک چهارم کرونا و … از دیگر موضوعات داغ مجازی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات