تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 21:12
کد خبر : 7738

سایه دلار ۱۵ تومانی و حرکت دست به عصای خریداران سهام بورسی

سایه دلار ۱۵ تومانی و حرکت دست به عصای خریداران سهام بورسی

شاخص کل بازار سرمایه با وجود رشد ابتدایی امروز شنبه۱۸ اردیبهشت، نهایتا دچار افت ۰.۴۱ درصدی شد و روی رقم یک میلیون و ۱۷۶ هزار واحد جای گرفت.   از دید برخی کارشناسان بازار سرمایه، بورس نسبت به سیگنال‌هایی که دریافت می‌کند مقاوم شده است و در هفته‌های گذشته فقط نسبت به کاهش نرخ دلار

شاخص کل بازار سرمایه با وجود رشد ابتدایی امروز شنبه۱۸ اردیبهشت، نهایتا دچار افت ۰.۴۱ درصدی شد و روی رقم یک میلیون و ۱۷۶ هزار واحد جای گرفت.

 

از دید برخی کارشناسان بازار سرمایه، بورس نسبت به سیگنال‌هایی که دریافت می‌کند مقاوم شده است و در هفته‌های گذشته فقط نسبت به کاهش نرخ دلار و افزایش نرخ تسعیر ارز واکنش مثبتی نشان داده و این در حالی است که افزایش قیمت کامودیتی‌ها تاثیر آنچنانی بر سهم‌های کالا محور بازار نگذاشته‌اند.

 

این روزها اگر از کف احتمالی ارز از فعالان و کارشناسان بازار سهام سوال شود طیف گسترده‌ای از ۱۵ هزار تومان تا نرخ کنونی را به‌عنوان پاسخ ارائه می‌کنند. این عدم‌اجماع از یک‌سو و سرعت تقویت ریال از سوی دیگر موجب شده تا بازار سهام با یک شوک منفی ناشی از نااطمینانی ارزی در محاسبات خود روبه‌رو شود و خریداران سهام محتاط‌تر از گذشته رفتار کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات