تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 22:36
کد خبر : 8117

بورس و سناریوهای انتخاباتی

بورس و سناریوهای انتخاباتی

شاخص کل بورس تهران در پنجمین روز خرداد جز یک رشد اندک ۳۵صدم درصدی واکنشی خاصی به نتایج اعلام صلاحیت‌ها نشان نداد تا روی رقم یک میلیون و ۱۰۹ هزار واحد به کار خود پایان دهد.   از دید برخی کارشناسان، تا مشخص نشدن نتیجه انتخابات به طور قطع نمی‌توان درباره روند شاخص نظری داد

شاخص کل بورس تهران در پنجمین روز خرداد جز یک رشد اندک ۳۵صدم درصدی واکنشی خاصی به نتایج اعلام صلاحیت‌ها نشان نداد تا روی رقم یک میلیون و ۱۰۹ هزار واحد به کار خود پایان دهد.

 

از دید برخی کارشناسان، تا مشخص نشدن نتیجه انتخابات به طور قطع نمی‌توان درباره روند شاخص نظری داد اما اگر سیاست‌های دولت در نسبت با بازار تغییری نکند، روند بازار به همین صورت خواهد ماند، صف‌های فروش هم سنگین‌تر می‌شوند که نتیجه آن ریزش شاخص کل به زیر یک میلیون واحد است.

 

و اما در ارتباط با انتخابات دیدگاه‌های دیگری هم وجود دارد. در کنار این تحلیل که دولت انگیزه‌ای برای بهبود وضعیت بورس ندارد، بعضی می‌گویند پس از فراز و نشیب‌های زیادی که بورس در چند وقت اخیر تجربه کرده است، بازار از روز گذشته و با مشخص شدن اسامی نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری با افزایش تقاضا در سهام شاخص‌ساز و بزرگ روبرو شده است.

 

دیدگاه‌ دیگر اینکه در صورت جدی شدن حضور مدیرکل بانک مرکزی در رقابت‌های انتخاباتی و ایستادن دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان پشت سر وی امکان تکانه‌های بورسی وجود دارد. در این میان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی مدعی شده در صورت ورود به پاستور سه روزه مشکل بازار سرمایه را حل می‌کند.

 

خبر مهم امروز اظهارات مدیرعامل بورس تهران بود که اظهار داشته از این به بعد عرضه‌ اولیه‌ها با تضمین سود ۲۵ درصد عرضه می‌شوند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات