تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 14:21
کد خبر : 19808

عملیات تروریستی راسک و خلاهای امنیت هوشمند

عملیات تروریستی راسک و خلاهای امنیت هوشمند
با وجود اظهار همدردی وزارت امور خارجه پاکستان با ایرانی‌ها، بسیاری از ناظران همچنان دولت اسلام‌آباد را عامدانه یا غیرعامدانه در وقایع تروریستی مناطق شرق و جنوب شرقی کشور دخیل می‌دانند و خواستار شدت عمل بیشتری از سوی تهران در این زمینه هستند.

پاسگاه انتظامی شهر راسک در جنوب سیستان و بلوچستان اولین ساعات جمعه گذشته هدف آخرین حملات افراطیون مسلح قرار گرفت که بر اثر آن ۱۱ مامور انتظامی شهید و ۶ تن زخمی شدند.

 

درباره جزئیات این عملیات تروریستی، معاون امنیتی و انتظامی اعلام داشت حدود ساعت ۲ بامداد، تروریست‌ها از چند محور به کلانتری راسک حمله کرده و کمینی را برای جلوگیری از ورود نیروهای کمکی ایجاد کردند اما این نیروها توانستند با کمک کادر کلانتری، تروریست‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرده، تلفاتی را از آنها گرفته و یک نفر را هم دستگیر کنند. گروهک جیش‌الظلم مسوولیت این حادثه تروریستی را به عهده گرفته است و قطعا پاسخ سخت و دردناکی را دریافت خواهد کرد.

 

با گذشت چند روز از عملیات تروریستی راسک، واکنش‌ها به آن همچنان ادامه دارد از جمله اعضای شورای امنیت سازمان ملل در پی نامه سفیر ایران در این سازمان، حمله جیش العدل را محکوم کردند.

 

همزمان با اظهارات یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس که مسئولیت این حمله را متوجه آمریکا و اسرائیل کرده و گفته به دنبال جنگ مذهبی هستند تا افکار عمومی را از توجه به وقایع غزه باز دارند، «احمد وحیدی» وزیر کشور هم در جمع خبرنگاران بیان داشته گروهک‌های تروریستی از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند. به گفته وحیدی پاکستان در کنترل مرزها دقت کند و اجازه ندهد خاکش لانه تروریست‌ها شود.

 

با وجود اظهار همدردی وزارت امور خارجه پاکستان با ایرانی‌ها، بسیاری از ناظران همچنان دولت اسلام‌آباد را عامدانه یا غیرعامدانه در وقایع تروریستی مناطق شرق و جنوب شرقی کشور دخیل می‌دانند و خواستار شدت عمل بیشتری از سوی تهران در این زمینه هستند.

 

به گزارش ایرنا، در یک دهه گذشته ۷۸۹ نفر از پرسنل انتظامی در رسته‌های مختلف به شهادت رسیده‌اند که این امر بدین معناست که هر ۵ روز یکی از نیروهای پلیس به شهادت رسیده است.

 

 

گزارش پژوهش ایرنا افزوده است پلیس مرزبانی در این یک دهه گذشته تعداد ۳۰۵ نفر از اعضا و پرسنل خود را در مرزهای کشور در راه میهن اهدا کرده و بعد از آن پلیس پیشگیری با ۱۶۴ و پلیس آگاهی با ۱۰۳ شهید در صدر بالاترین تعداد شهدا قرار دارند.

 

به گزارش ایران مامن، تداوم جان‌باختن پرسنل انتظامی بر اثر عملیات تروریستی، درگیری با اشرار، حوادث مربوط به حرفه پلیسی و … که اخبار آن بسیاری از روزها در رسانه‌ها انتشار می‌یابد، گاه حتی باعث این ظن می‌شود که این روند سیری فزاینده دارد حال آن که انتظار می‌رود با هوشمندتر شدن ابعاد امنیت و توسعه فناوری‌های مربوط به آن، جان پاسبانان امنیت آخرین هدف آسیب‌پذیر مقابل تهدیدات باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

philanthropies یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

philanthropies xyandanxvurulmus.I6ObrvMrSZkw

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات