تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 - 19:29
کد خبر : 8168

خاتمه فتنه؟

خاتمه فتنه؟

بعد از آن‌که برخی اصلاح‌طلبان رخدادهای سه‌شنبه‌گذشته را با کنایه «حماسه چهارم خرداد» شورای نگهبان نامیدند، «سعید حجاریان» تئوریسن این جریان اظهار داشت رویداد دوم خرداد۷۶ اشتباه محاسباتی حکومت بود و دیگر از این ناپرهیزی‌ها نمی‌شود. اصلاح‌طلبان هم دیگر در شطرنج سیاسی که حین انجام برقش قطع شود، شرکت نمی‌کنند.   این اظهارات در کنار

بعد از آن‌که برخی اصلاح‌طلبان رخدادهای سه‌شنبه‌گذشته را با کنایه «حماسه چهارم خرداد» شورای نگهبان نامیدند، «سعید حجاریان» تئوریسن این جریان اظهار داشت رویداد دوم خرداد۷۶ اشتباه محاسباتی حکومت بود و دیگر از این ناپرهیزی‌ها نمی‌شود. اصلاح‌طلبان هم دیگر در شطرنج سیاسی که حین انجام برقش قطع شود، شرکت نمی‌کنند.

 

این اظهارات در کنار اعلام رسمی جبهه اصلاحات به‌عنوان بزرگترین سازوکار جمعی تشکل‌های اصلاح‌طلب مبنی بر نبودن هیچ نامزدی برای معرفی به مردم، به معنای خروج این جریان از رقابت‌ها است و نشانه‌ای هم دال بر حمایت از مهرعلیزاده و همتی به چشم نمی‌خورد.

 

از سوی دیگر آشکارا در اعلام‌نظر چهره‌هایی چون ائمه‌جمعه و سیاسیون جناح راست کلیدواژه‌هایی چون #فتنه۱۴۰۰ فروکش کرده و به جای آن امام جمعه مشهد اعلام داشته کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند مسلمان نیستند.

 

دهم اردیبهشت‌ماه بود که مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار از تدارک فتنه ۱۴۰۰ سخن گفت. پس از آن محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران اعلام داشت این بار فتنه قبل از #انتخابات۱۴۰۰ و در جهت بی‌اعتبار کردن فقهای شورای نگهبان کلید خورده و جوانان حزب اللهی باید آماده باشند.

 

با وجود پیش بینی #فتنه‌اکبر از سوی برخی دیگر از ائمه‌جمعه، روند انتخابات سمت‌وسویی کم‌تنش را به خود گرفته و نامزدهای اصلاحاتی حتی حاضر نشدند به ردصلاحیت خود اعتراضی نشان دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات