تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1400 - 17:02
کد خبر : 8480

دعوت به مشارکت؛ از ظریف تا بهنوش بختیاری

دعوت به مشارکت؛ از ظریف تا بهنوش بختیاری

*با وجود موضع صریح میرحسین موسوی درباره تحریم انتخابات و صحبت‌های مبهم سیدمحمد خاتمی درباره مشارکت، طیفی از اصلاح‌طلبان به نتیجه انتخابات امیدوارند. پس از حمایت کارگزاران از عبدالناصر همتی، محمدجواد ظریف در پیامی ویدئویی گفته است: افزایش مشارکت در انتخابات به ناامیدی تندروهای درونی و بیرونی که با ایران‌هراسی و برجام‌ستیزی چشم طمع به

*با وجود موضع صریح میرحسین موسوی درباره تحریم انتخابات و صحبت‌های مبهم سیدمحمد خاتمی درباره مشارکت، طیفی از اصلاح‌طلبان به نتیجه انتخابات امیدوارند. پس از حمایت کارگزاران از عبدالناصر همتی، محمدجواد ظریف در پیامی ویدئویی گفته است: افزایش مشارکت در انتخابات به ناامیدی تندروهای درونی و بیرونی که با ایران‌هراسی و برجام‌ستیزی چشم طمع به شکست تعامل و افزایش تحریم‌ها دوخته‌اند، خواهد انجامید.

 

*در این فضا، استقبال انگشت‌شمار از مهرعلیزاده در شهر تبریز در کانال‌ها و صفحات اصولگرایان بازتاب گسترده‌ای داشت.

 

*ویدئوی محسن رضایی درباره زنان خانه دار که در آن به بیان مشکلات خود می پردازند در فضای مجازی دست به دست می‌شود. علاوه بر آن، ویدئوی استقبال ستادی زنان از این نامزد همراه با هلهله و کِل کشیدن باعث شده بسیاری در فضای مجازی او را شاه‌داماد انتخابات بخوانند.

 

*گمانه‌زنی‌ها درباره کناره‌گیری زاکانی، قاضی‌زاده هاشمی و جلیلی به نفع رئیسی تشدید شده است. در این میان، بسیاری کناره‌گیری زاکانی را محتمل‌تر دانسته است؛ نامزدی که اخیرا گفته مناظرات نتوانست برنامه واقعی نامزدها را نشان دهد، برخی آمده بودند فقط دعوا کنند.

 

*نظرسنجی‌های ایسپا با تردیدهایی روبرو شده است. از جمله یکی از روزنامه‌نگاران فعال در فضای مجازی نوشته است: واقعیت این است آقای ‎رئیسی در نظرسنجی‌ها رتبه اول را دارد و آقای همتی دوم و آرای احتمالی آقای همتی افزایشی است.

 

*آذری جهرمی، ‌وزیر ارتباطات امروز اظهار داشت: ‌فیلترینگ در ایران منقرض خواهد شد، ولی در شرایط کنونی عده‌ای نمی‌گذارند با فیلترینگ خداحافظی کنیم.

 

*عادل فردوسی پور در متن کوتاهی درخصوص پیشنهاد حضورش در دولت احتمالی همتی نوشت: همان‌طورکه قبلا هم گفته بودم از هیچ‌یک از نامزدهای محترم ریاست‌جمهوری حمایت نکرده و نمی‌کنم و هیچ وعده و پستی را هم نمی‌پذیرم.

 

*واکنش‌های به سخنان حیدر مصلحی وزیر اطلاعات احمدی نژاد رو به افزایش است. او گفته جمع‌بندی که بر اساس هزینه-فایده پیروزی مرحوم هاشمی در انتخابات سال ۹۲ به شورای نگهبان ارایه داده باعث تصمیم این نهاد برای رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی شده است. علاوه بر واکنش افرادی چون عباس عبدی و علی مطهری، محمود صادقی نماینده سابق تهران گفته چند وقت دیگر شاهد گزارش هزینه-فایده‌ی زندگی و مرگ او نیز خواهیم بود.

 

*ویدئوی دعوت بهنوش بختیاری از مردم برای مشارکت در انتخابات در فضای مجازی باعث انتقاد بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است. وی خطاب به مردم گفته است: غرغر و اعتراضات الکی را کنار بگذارند و به پای صندوق‌های رای بیایید.

 

*نشریه اکونومیک‌تایمز هند نوشته سفیر ایران در این کشور پیشنهاد داده دهلی نو علاوه بر سرمایه‌گذاری در بندر جاسک ایران، از آن به عنوان پایگاه ذخایر استراتژیک نفت و برای احداث خط لوله مستقل گاز استفاده کند. در مقابل سازمان بنادر اعلام کرده پیش فروش بندر جاسک به هندی‌ها صحت ندارد.

 

*رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی اعلام کرد چندی پیش در یکی از استان‌ها، مردی دختر هفت‌ساله خود را با ساطور به قتل رساند، اما پرونده آن بازتاب رسانه‌ای نداشت.

 

*به گزارش ایران مامن، تصاویر تندیس نرجس خانعلی‌زاده پرستار جانباخته بر اثر کرونا در استان گیلان، عبور بی‌تفاوت یک شهروند جمع‌کننده ضایعات از میان تجمع انتخاباتی رئیسی و خبر مجری تلویزیون از دعوت بازیکن سکته کرده دانمارکی به برنامه زندگی پس از زندگی شبکه چهار سیما از پربازدیدهای ۲۴ ساعت گذشته بود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات