تاریخ انتشار : جمعه 11 تیر 1400 - 12:51
کد خبر : 8878

مرزهای پررخنه همسایه شمالی

مرزهای پررخنه همسایه شمالی

درگیری مجدد همسایگان شمال غربی ایران، از مهمترین وقایع انتهای سال ۲۰۲۰ بود؛ برخوردی نظامی در پاییز گذشته که طی آن جمهوری آذربایجان با تصرف بخش‌هایی از قره‌باغ توانست برتری خود را به ارمنستان دیکته‌ کند.   یکی از مسائلی که به عنوان علت شکست ارمنستان در نبرد اخیر قره‌باغ مطرح می‌شود، اشراف اطلاعاتی آذربایجان

درگیری مجدد همسایگان شمال غربی ایران، از مهمترین وقایع انتهای سال ۲۰۲۰ بود؛ برخوردی نظامی در پاییز گذشته که طی آن جمهوری آذربایجان با تصرف بخش‌هایی از قره‌باغ توانست برتری خود را به ارمنستان دیکته‌ کند.

 

یکی از مسائلی که به عنوان علت شکست ارمنستان در نبرد اخیر قره‌باغ مطرح می‌شود، اشراف اطلاعاتی آذربایجان بر جبهه‌های نبرد بود. بهره‌گیری از پهپادهای تهاجمی و جاسوسی ترکیه باعث شد تا باکو در موقعیتی برتر قرار گیرد. البته این تمام ماجرا نبود و سرویس‌های جاسوسی جمهوری آذربایجان هم نقش مهمی را بازی کردند.

 

 

بر مبنای اطلاعاتی که به تازگی «ارمن پرس» به نقل از آژانس امنیت ملی ارمنستان (NSS) ارائه داده، یک زوج ارمنی به اتهام جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی آذربایجان بازداشت شده‌اند.

 

سرویس امنیت ملی ارمنستان مدعی است این زوج که هنوز هویت آنها فاش نشده هنگام سفرهای متعدد خود به ترکیه از سوی سازمان اطلاعات  آذربایجان استخدام شده اند.

 

ادعا می شود مظنونین اطلاعات مخفی دولتی و برنامه‌های محرمانه را به صورت آنلاین در اختیار عوامل خارجی قرار داده و با این اقدام عملاً به ارتش ارمنستان و نیروهای نظامی این کشور در قره باغ خیانت کرده اند.

 

با این حال ایروان به دلیل مشکلات اقتصادی درهای ارمنستان را به روی گردشگران خارجی گشوده و رفت‌وآمدهای خارجی نیز از مبدا و به مقصد این کشور فراوان است؛ وضعیتی که کنترل بر ارتباطات خارجی را دشوارتر و به تبع آن آسیب‌پذیری امنیتی و اطلاعاتی را بیشتر می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات