تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آذر 1399 - 22:40
کد خبر : 3527

صعود ایران به جام جهانی؛ جشنی وسیع‌تر از جشن‌های فتح خرمشهر

صعود ایران به جام جهانی؛ جشنی وسیع‌تر از جشن‌های فتح خرمشهر

شنبه ۸ آذر ۱۳۷۶ /  ۲۸ رجب ۱۴۱۸/ ۲۹ نوامبر ۱۹۹۷ پیش از ظهر، شوراى مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه داشت. بعد از جلسه، سران قوا آقایان خاتمى، ناطق نورى و یزدى با هم آمدند و از من خواستند در جلسات ماهانه سران سه قوه شرکت‏ کنم؛ پذیرفتم. آقاى یزدى ماجراى جلسه اخیر جامعه مدرسین

شنبه ۸ آذر ۱۳۷۶ /  ۲۸ رجب ۱۴۱۸/ ۲۹ نوامبر ۱۹۹۷

پیش از ظهر، شوراى مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه داشت. بعد از جلسه، سران قوا آقایان خاتمى، ناطق نورى و یزدى با هم آمدند و از من خواستند در جلسات ماهانه سران سه قوه شرکت‏ کنم؛ پذیرفتم. آقاى یزدى ماجراى جلسه اخیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را گفتند که به خاطر مخالفت آقاى ابراهیم امینى و بعضى دیگر، نتوانسته‌اند در مورد صدور اطلاعیه‌ای در حمایت از رهبرى و کیفیت رفتار با آیت ‏الله منتظرى، به تصمیمى برسند.

 

عصر آقاى محمد فلاح از وزارت اطلاعات آمد و گزارش مسایل قم و اظهارات شخصیت‌هاى روحانى در ماجراى‌هاى اخیر را آورد.

 

آقاى محمدرضا رحیمى استاندار سابق کردستان آمد و از حذف نیروها در دولت جدید و به خصوص در کردستان انتقاد کرد و از من براى جمع ‏کردن این نیروها و تشکل آنها استمداد نمود.

 

عصر مقدارى مسابقه فوتبال تیم‌ ایران در ملبورن استرالیا را تماشا کردم؛ خیلى هیجان‌انگیز بود. تب فوتبال، تمام ایران و بلکه تمام ایرانیان در سراسر جهان را گرفته و اصولاً در جریان مسابقات رفت و برگشت تیم‌ها، براى جام جهانى فوتبال در فرانسه و همه دنیا را گرفته است.

فوتبال

مى‌گویند همین مسابقه فوتبال امروز از نود تلویزیون دنیا مستقیم پخش مى‌شود. من از ماهواره، چند شبکه تلویزیونی مثل لبنان و سعودى را دیدم.

به لطف خداوند پیروز شدیم و پس از بیست سال، یک بار دیگر به جام جهانى راه یافتیم. آن چنان شور و جشنى سراسر ایران را گرفته که حتى از جشن‌هاى فتح خرمشهر وسیع‌تر است؛ من هم پیام تبریک فرستادم.

 

امروز هر کسى من را مى‌دید، از اهمیت و تاریخى بودن خطبه‌هاى دیروز من در نمازجمعه مى‌گفت و آن را آرامش‌‏بخش مى‌نامیدند. آقاى خاتمى رییس‏‌جمهور هم دیشب گفت نمودى از یک حکمیت از موضعى بالا و خوب بود که جایش خالى بود. حتى بعضی از تحلیل‌گران در رادیوهاى بیگانه و رادیو بى بى سى، همراه با شیطنت تمجید کردند و گفته شد برخلاف نطق‌هاى آیات خامنه‌اى و یزدى که تحریک‌‏کننده بودند، این سخنرانى، آینده‏‌نگر و مصلحت‌آمیز و مناسب مقام رهبرى بود؛ واضح است‏ که فتنه‌‏جویانه این را مطرح مى‌کند.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات