تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تیر 1400 - 21:06
کد خبر : 8997

نرمالیزاسیون به جای واکسیناسیون

نرمالیزاسیون به جای واکسیناسیون

نرمالیزاسیون تعبیری بود که «سعید حجاریان» مغز متفکر اصلاح‌طلبان از دولت اول روحانی داشت.   وی در میانه دوره دولت یازدهم در مقاله‌ای با استفاده از چارچوب تئوریک «نیکوس پولانتزاس» جامعه‌شناس چپگرا تحت عنوان «دولت‌های استثنایی» کارویژه دولت روحانی را عبور دادن کشور از چالش‌های دولت پیشین و ایجاد زمینه‌های دموکراتیزاسیون عنوان کرد.   تحولات

نرمالیزاسیون تعبیری بود که «سعید حجاریان» مغز متفکر اصلاح‌طلبان از دولت اول روحانی داشت.

 

وی در میانه دوره دولت یازدهم در مقاله‌ای با استفاده از چارچوب تئوریک «نیکوس پولانتزاس» جامعه‌شناس چپگرا تحت عنوان «دولت‌های استثنایی» کارویژه دولت روحانی را عبور دادن کشور از چالش‌های دولت پیشین و ایجاد زمینه‌های دموکراتیزاسیون عنوان کرد.

 

تحولات اما کاملا متفاوت با این حساب و کتاب‌ها رقم خورد و اینک نرمالیزاسیون به شکل راهکار و نه رویکرد و البته با ماهیتی کاملا متفاوت از آنچه در ذهن حجاریان می‌گذشت در کشور ساری و جاری شده است.

 

چند روز پیش بود که سخنگوی سازمان و غذا و دارو در واکنش به راه افتادن ایرانی‌ها به سمت مرز ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا گفت، این قضیه نشان‌دهنده نقطه قوت ارمنی‌ها در قیاس با ما نیست. همزمان، وزیر بهداشت منتقدان عملکرد وزارتخانه‌اش را به بلوا و سیاه‌نمایی متهم کرد.

 

این روزها به جز کرونا، قطعی برق هم بلای جان مردم شده است. به گفته مقامات وزارت نیرو بالا رفتن مصرف برق از مرز ۶۰ هزار مگاوات دلیل اصلی قطعی‌ها بوده است.

 

 

اواسط بهمن ماه ۹۸ بود که رضا اردکانیان وزیر نیرو اظهار داشت ظرفیت نیروگاهی تولید برق از ۸۲هزار مگاوات عبور کرده و در سال ۱۴۰۰ از ۸۸ هزار مگاوات می‌گذرد.

 

اظهاراتی که یادآور وعده‌های واکسنی از جمله شروع واکسیناسیون عمومی از بهمن ماه ۹۹ بود حال آنکه در خردادماه امسال و بعد از پیک چهارم، تزریق واکسن به صفر رسید تا در سرچهارراه‌ها در شهرهای سیستان و بلوچستان خرید و فروش کفن رونق بگیرد.

 

اکنون دست‌آویزی که در پاسخ به اوضاع کنونی بسیار مورد توجه است نرمالیزاسیون اوضاع است گویی هیچ اتفاقی نیافتاده و هیچ وعده ای مطرح نشده است و در این شرایط نهایت اقدامی که صورت می‌گیرد اظهار نگرانی و ایجاد کارگروه برای پیگیری قطع برق و آب و … است.

 

از سویی دیگر نماینده مجلس با حقوق و مزایای چند ده میلیونی مردم را به پیروی از گاندی برای عبور از تنگناهای تحریمی دعوت می‌کند.

 

در شرایطی که تجمعات پراکنده در نقاط مختلف ادامه دارد و از سلبریتی و فوتبالیست و بازیگر و … تا مردم عادی به شکلی بی‌سابقه سنگین‌ترین جملات را نثار بانیان اوضاع موجود می‌کنند؛ حتی همین موضوع هم درگیر نرمالیزاسیون شده و در دنیای واقع و در عمل آب هم از آب تکان نمی‌خورد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات